Par 64or

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Lightguy (TMT) skrev:Vill du verkligen ha par safe, man blir ju bara arg!!!

Me nman blir safe? :-)

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Par safe su**r.

Kolla på DTS parkannor. Mycker prisvärda. Vet många som använder dom"
"Det är aldrig för sent att ge upp"

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Lightguy: han skrev att han inte använde Par Safe utan istället kollade kabeln med jämna mellanrum, då förstår jag inte din fråga "Vill du verkligen ha par safe, man blir ju bara arg!!!"

Det var allt, inga personangrepp, så ingen behöver kommentera det heller...

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Lightguys inlägg var väl en fråga till trådskaparen och inte till John?
Senast redigerad av 1 Jonas Larsson, redigerad totalt 0 gånger.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 17:37
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Här hittas du en b ild hur det ser ut http://www.avls.fr/prgphp/show_article. ... e=290DO041 .
Finns en modell som man eftermontera på dina gamla socklar .Kan beställas hos Bellalite.

Mvh John.

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Mycket möjligt, my bad isf... Känndes som ett svar eftersom det låg precis efter. Menmen, nu slutar vi disskutera språkfel, eller vad det kallas, och fortsätter med Par Safe

Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

Bilde som John PAAB la ut visar den snälla typen av Par Safe...
Nån som har provat den äldre modellen som sitter fast (Om man inte slitit loss den!!!) i armaturen och ser ut som en kran/ratt. Om inte! testa gärnan nån gång o glöm inte ta tid på glödisbytet... Men den John PAAB visar är helt okej o bör användas tycker jag. Säkerhet i första hand.
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Re: Par 64or

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Polkaz skrev:Är själv ute efter några med splitterskydd, kraftig och bra låsning och gärna par-safe, för rotering av lampan/polkaz

Degen: Det var detta inlägg mitt svar var ämnat till!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Lightguy (TMT) skrev:
Polkaz skrev:Är själv ute efter några med splitterskydd, kraftig och bra låsning och gärna par-safe, för rotering av lampan/polkaz

Degen: Det var detta inlägg mitt svar var ämnat till!
Polkaz skrev:Är själv ute efter några med splitterskydd, kraftig och bra låsning och gärna par-safe, för rotering av lampan
Som jag ser det finns bara ett alternativ, nämligen James Thomas Engineering. Tåligare lampa får man leta efter. Utrustade med splitterskydd, bra låsning och par-safe är ju en tredjepartsprodukt så det torde inte vara något problem att applicera.

Prolites Par-kannor är ett bra budgetalternativ om man inte har så mycket pengar, Thomas är ju ganska dyra. Dock skall man veta att prolite är mycket tunnare i godset och därmed ömtåligare.

Lycka till!

/Mats Lindgren, Primetec AB

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Våra thomas har hängt med säkert 10 år nu. Bara en har skadats och det var under en klumpig transport.

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 17:37
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Har Thomas kannor som nog är ca 25 år fortfarande i mkt bra skick ,har dock fått byta kabelställen 1 gång tyvärr får man betala för kvalitet .budget kannor funkar nog helt ok de också men kräver mer underhåll med muttrar som lossnar nitningar som pajar etc annars kan man väl säga att en par 64 inte besitter någon fantastisk ingenjör konst har på senare år köpt budget kannor som jag tycker fungerar helt ok sen är slitaget mest en transport fråga ,en 64 sixbar i en dolly håller väl egentligen hur länge som helst sånär som att skruvarna lossnar. Thomas har en lite finurligare låsmutter utan plast som man säker kan köpa lösa .
ett tips till er som använder sig av parsafe modell bakstycke med ratt ,tag bort bakstycket(med ratten) innan du monterar glödisen tryck sedan tillbaka bakstycket(med ratten) efter du monterat det stora bakstycket på själva kannan så går allt betydligt mycket fortare än att försöka få tillbaka hela sk**en på en gång .

Mvh John.

P.s vart mycket bakstycken men ni som har den modellen förstår nog.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster