Val av UV-Rör

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Matenda
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 12 aug 2005, 20:01
Ort: Hamburg - Tyskland

Val av UV-Rör

Inlägg av Matenda »

Hejsan allihop!

Då gör man sitt första inlägg här i forumet =)

Nu skall jag köpa in ett gäng Uv-Rör och bygga casar till dom (inkl. armaturer).
Valet ligger mellan Philips och Sylvania. Det sistnämnda är något billigare i inköp. Jag har dock hört att Philips rören skall vara "bättre" men ingen kan svara på just varför. Skall köpa in en hel del rör så jag vill ha rör som håller länge och ger bra ljusstyrka.

Någon med erfarenhet inom detta?

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Ring Lasse eller Bosse på Axel Philip AB 08-447 48 80.

Du hittar inte trevligare killar och inte heller kunnigare inom alla prof ljuskällor!!

Det finns inte bara olika märken av UV-rör utan olika typer också.

Dom lotsar dig sedan säkert till någon återförsäljare.

Lycka till.

PS: Får man fråga vad du ska göra med alla UV-rör? :)
Jan P.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Det finns även lite olika tjocklekar på lysrören, dels några "slimline" som är samma modell som alla vanliga lysrör, dvs 2-3 cm i diameter, sedan finns det lite grövre varianter, vet att bla GE har en bra variant som är uppåt 4-5 cm i diameter som ger ifrån sig mycket mera ljus, kan vara värt att kika på! Det man får tänka på är att de rören inte går in i riktigt alla armaturer eftersom de har en större diameter, men kollar man det först ska det inte vara några problem!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster