Konvertera parkannor

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 22:50
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Konvertera parkannor

Inlägg av Elias Lothström »

Tjenare! Är det någon här som gett sig på att konvertera parkannor till LED?
Alltså ingen dmx, eller rgb eller liknande utan bara led med hyffsat ljusutbyte.
Anledningen är att jag inte kan belasta med mer än ett par 100w totalt och då funkar det inte med
riktigt glödljus.

Förslag? Erfarenheter?

Användarvisningsbild
Johan Tofftén
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 122
Blev medlem: tor 17 jan 2013, 22:02
Presentation: Egen företagare inom eventteknik, Jobbat med tekniska lösninar för event m.m. på ps-communication sen 1993
Ort: Sätra/Stockholm

Re: Konvertera parkannor

Inlägg av Johan Tofftén »

Hittade detta:
http://ledt8bulb.com/500w-par56-500-wat ... rofit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nog billigare att köpa nya parkannor med led.

Ola Sääw
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 247
Blev medlem: lör 29 jan 2011, 14:19
Presentation: Har en firma som heter Lightup Stage & Events Sweden (lightupse.com) och pysslar med både ljud och ljus.
Ort: Mariefred
Kontakt:

Re: Konvertera parkannor

Inlägg av Ola Sääw »

Johan Tofftén skrev:Hittade detta:
http://ledt8bulb.com/500w-par56-500-wat ... rofit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nog billigare att köpa nya parkannor med led.
Det där ser ju ut som om man har tid skulle kunna bygga själv
Och billigare :)

Ingen dum idé om det funkar som man vill. :)
/Ola & Jenny Sääw
Lightupse.com

Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 22:50
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Re: Konvertera parkannor

Inlägg av Elias Lothström »

Tackar för svar! Jag tror också att det kanske kan bli billigare med färdiga armaturer, men tycker inte det finns någotbra för kannor med typ 20 graders sprid, om man inte ska betala multum. ledkannorna är ju i praktiken mer flodar/washar..

Tack för länk! Precis något sådant jag tänkte på. Ska kolla efter lämpliga lampor för ett bygge.
300 dollar känns väääääldigt mycket dyrare än vad det behöver vara. 300kr snarare.

/Elias

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster