Par-kannor

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Fredrik Gräslund
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 22:40
Ort: Stockholm
Kontakt:

Par-kannor

Inlägg av Fredrik Gräslund »

Skulle behöva lite nya papperskorgar.
Var ligger beggade par64or i marknadspris idag ?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Par-kannor

Inlägg av Nicke Löfgren »

50kr finns här :D

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Par-kannor

Inlägg av Gustaf Gagge »

gick för 1200kr st med otestad glödis på bukowskis market tidigare i år.
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Par-kannor

Inlägg av Niklas Elste »

Gustaf Gagge skrev:gick för 1200kr st med otestad glödis på bukowskis market tidigare i år.
är dom tokiga
föstod jag rätt 1200 för en par64???!!!

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Par-kannor

Inlägg av Markus Hammerin »

Niklas Elste skrev:
Gustaf Gagge skrev:gick för 1200kr st med otestad glödis på bukowskis market tidigare i år.
är dom tokiga
föstod jag rätt 1200 för en par64???!!!
Jag anar ett skämt. Bukowskis market säljer väl knappast någon ljusutrustning annat än golv- och taklampor från förr. Kanske en eller annan kandelaber också men inte heller de är DMX-styrda.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Par-kannor

Inlägg av Niklas Elste »

jag tänkte mer åt hållet tokiga inrednings desiners med 0 koll

Lars-Göran Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 19:10
Presentation: Ljud och Ljus tekniker på halvtid, frilansbasis, live tekniker med teater teknik och Klassisk musik som favoriter.
Ort: Trelleborg

Re: Par-kannor

Inlägg av Lars-Göran Persson »

Eller 72 st för 1500 inkl bars och dolly :D

http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php? ... 15&t=10349

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Par-kannor

Inlägg av Gustaf Gagge »

Markus Hammerin skrev:
Niklas Elste skrev:
Gustaf Gagge skrev:gick för 1200kr st med otestad glödis på bukowskis market tidigare i år.
är dom tokiga
föstod jag rätt 1200 för en par64???!!!
Jag anar ett skämt. Bukowskis market säljer väl knappast någon ljusutrustning annat än golv- och taklampor från förr. Kanske en eller annan kandelaber också men inte heller de är DMX-styrda.
nej det var inget skämt. de var buckliga som tusan också. de sålde även p23 or för 800 i utrops pris. jag skrev ett långt mail till dem där jag förklarade att detta skadade förtroendet för bukowskis market eftersom folk endast betalade dessa priser för att de inte skälva känner till marknadspriserna. Om bukowskis market sätter ut utrops priser långt över marknadsvärdet så litar helt enkelt kunderna på att bukowskis market har gjort en riktig värdering.

jag kan tycka det är ok om köparna driver upp priserna till dessa höjder på auktionen men när utrops priserna ligger på mellan 600-1200 kronor för parkannor och p23or tycker jag det är oseriöst.

jag fick svar från vice VD där hon tackade för att jag uppmärksammat dem på detta. och efter det har jag inte sett några övervärderade parkannor.
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster