Feedback på projlösning önskar

Här kan du diskutera projektorer, linser, dukar mm.
Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Feedback på projlösning önskar

Inlägg av Johan Fälth »

Hej.

Skulle behöva lite feedback på en grej.

Vi har installerat 2st projektorer på ett köpcentrum som spelar samma film med 15sek offset, det körs via en Mac mini och Qlab 4.

Problemet är att jag inte vill att projarna ska stå o lysa 24/7. Hur hade ni löst det på smidigast vis?

Så som det är nu så är Macen inställd att Vakna vid ett visst klockslag, qlab triggar mot klockan i datorn. Macen stänger sedan av sig vid annt klockslag. När projarna ej fått signal på 15min så stängs dom av. En timer bryter strömen till Projarna.

Problemet är att projarna inte vaknar när dom får signal (via hdmi), så därför använder vi timerna får att få dom att starta via "power on". Qlab ballar därför ur ibland för att den inte alltid hittar rätt "surface" att spela filmen på.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Feedback på projlösning önskar

Inlägg av Jonas Larsson »

Men om timern tänder projektorerna några minuter före datorn startar så borde väl datorn hitta projektorerna sedan?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Feedback på projlösning önskar

Inlägg av Johan Fälth »

Jonas Larsson skrev:Men om timern tänder projektorerna några minuter före datorn startar så borde väl datorn hitta projektorerna sedan?
Jo, var uppe o kollade idag. Och då funkade det för första gången. Tänkte mest ifall någon hade nån annan tanke eller idé
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Feedback på projlösning önskar

Inlägg av Johannes Tegern »

Sätt en sådan här emellan. Så tror datorn att det är en källa kopplad till den hela tiden och tvingas skicka signal. Även om projektor är avslagen.

http://www.gefen.com/product/hdmi-detec ... -HD-EDIDPN" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Feedback på projlösning önskar

Inlägg av Jonas Larsson »

Smart lösning helt klart!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Feedback på projlösning önskar

Inlägg av Johan Fälth »

Får prova det, nu hade dom stannat igen.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst