Fixa textmaskin.

Här kan du diskutera LED-/videoväggar, tillbehör mm.
Jonas Nimrodsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 09:55
Presentation: frilansande designer som till vardags huserar på norrlandsoperan som belysningsmästare.
Kontakt:

Fixa textmaskin.

Inlägg av Jonas Nimrodsson »

Klurar lite på hur man ska få till en textmaskin och saknar 4 vitala delar för att få det klart. LcdMonitorer utan kanter ( så man kan ställa dem brevid varandra utan att få överlapp. eller nått högupplöst ledmodul system för en billigare peng. Nån som har koll på sjysst kantfria monitorer eller en mer högupplöst led/oled config?

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fixa textmaskin.

Inlägg av Thomas Nilsson »

Varför inte använda en projektor och en duk? De använder vi och så skärmar man av de som inte visar text.. Funkar utmärkt!

/thomas

Jonas Nimrodsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 09:55
Presentation: frilansande designer som till vardags huserar på norrlandsoperan som belysningsmästare.
Kontakt:

Re: Fixa textmaskin.

Inlägg av Jonas Nimrodsson »

Det gör vi i dagsläget, men det blir lite problem när man ska ut på turne.

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Fixa textmaskin.

Inlägg av Gustaf Gagge »

danska whalberg har en ganska shysst lösning.

http://www.wahlberg.dk/Products/Videoan ... roductName" onclick="window.open(this.href);return false;
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Johan Selvin
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 31 aug 2012, 09:52
Presentation: Jobbar på LEDtec i Karlstad som är leverantör av LED-skärmar sedan 2006, både försäljning och hyra. www.ledtec.se

Re: Fixa textmaskin.

Inlägg av Johan Selvin »

Hej Jonas, vi har gjort en hel del sådana lösningar tidigare. Se bild från Värmlandsoperan bifogad.
Bild på textmaskin hos Värmlandsoperan
Bild på textmaskin hos Värmlandsoperan
Hälsningar
Johan, LEDtec

http://www.ledtec.se" onclick="window.open(this.href);return false;
info@ledtec.se
054-240797
VÄLKOMMEN!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster