LED drop

Här kan du diskutera LED-/videoväggar, tillbehör mm.
Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

LED drop

Inlägg av Viking Grandin »

Vi skulle för ett par nattklubbsturneér i sommar/höst behöva en basic LED-backdrop. Skall hänga bakom en DJ, upplösning ca 30-40 mm, förslagsvis 4 x 4 m bitar som kan sättas ihop till en större 4 x 8 m vägg. Skall kunna kopplas till dator/mediaserver och köra grafik.

Är det någon som har erfarenhet av ett motsvarande system som fungerar? Det skall vara lättskött och kunna sättas upp av relativt "ovan" personal som tränas för de här projekten. Systemet skall vara hållbart, men behöver inte vara exklusivt i form av funktioner, kalibrering etc = kostnadseffektivt. Det skall fungera för nattklubbsmiljö, men inte mer än så.

Se bild nedan för exempel på hur jag menar.

Förslag mottages tacksamt.
Bilagor
LED-drop.jpg
LED-drop.jpg (31.34 KiB) Visad 15492 gånger
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Användarvisningsbild
Johannes Olsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 154
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 20:02
Presentation: LD, Programerare Cobalt/Congo, Ljustekniker
Ort: Järna

Re: LED drop

Inlägg av Johannes Olsson »

ShowLed har ett bra system, dock ej så finpixligt. One Two Sale e agenter i Sverige

Martin Spigel
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: lör 21 aug 2010, 16:45
Presentation: Ljustekniker som sadlade om till lampkonstruktör (colibri) men bytte till video och projektionsteknik
Vilket jag jobbat med de senaste 10 åren, har företaget Abstract Teknisk design som framför allt jobbar med olika bildlösningar för show och teater.

Re: LED drop

Inlägg av Martin Spigel »

Kolla med Frea, dom hade tidigare ett system med 20mm pixelpich

Om det inte måste vara mjukt kan du hyra mina moduler som är 27mm pixelpich, systemet är enkelt att bygga, och vi har färdiga ramar. vil du veta mer hör av dig.

Martin

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: LED drop

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Jag letar efter en LED-panel typ 1x2m som ska sitta framför ett DJ-bås. Ev kan det bli en lite större (1x3m) på väggen bakom DJ också.

Ska bara visa div mönster och vara typ ljudstyrd eller med någon random-chase. Ingen handpåläggning ska helst behöva göras. Övrigt discoljus styrs via Sweetlight SSA, så om det går att typ välja chase med den så kan det vara smutt.

Förslag?

Typ något liknande denna: http://www.youtube.com/watch?v=3xkrKVpejg0" onclick="window.open(this.href);return false;

/M
_________________
T b a

Daniel Nordin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 195
Blev medlem: tor 15 nov 2007, 13:00

Re: LED drop

Inlägg av Daniel Nordin »

Vad blev det för någon Led-drop?

Är själv på jakt efter någon liknande produkt som skall användas på nattklubb.

Mvh/Daniel
__________________________________
www.dmsound.se
0413-575040

Martin Spigel
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: lör 21 aug 2010, 16:45
Presentation: Ljustekniker som sadlade om till lampkonstruktör (colibri) men bytte till video och projektionsteknik
Vilket jag jobbat med de senaste 10 åren, har företaget Abstract Teknisk design som framför allt jobbar med olika bildlösningar för show och teater.

Re: LED drop

Inlägg av Martin Spigel »

Hej Magnus.
Lite svart att få en uppfattning om vad det är för led, men jag tycker att den ser ganska högupplöst ut
Skulle tro att det är en 10-15mm pixelpich. För skall du ha en så lite skärm som 1x2 eller 1x3 krävs det nog att du använder en högupplöst skärm vilket är lika med ganska mycket dyrare än en 20-40mm pixelpich, skall det vara för en fast installation eller turne.

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: LED drop

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Det är tänkt till en installation.

/M
_________________
T b a

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: LED drop

Inlägg av Viking Grandin »

Det blev ingen LED-drop. Hittade ingen bra, kablage och kontakter verkar vara mycket känsliga och passar inte så bra för turnébruk. Så vi fick köra med våra LC-paneler istället.
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Fredrik Svensson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 22 jul 2008, 18:28

Re: LED drop

Inlägg av Fredrik Svensson »

Finns det någon som vet var man köper Ledvision. Curtain leddrops? Eventuellt kan det vara kinatillverkaren Novel stagelightning som är tillverkaren. Finns det någon som vet var man kan köpa från en säker leverantör?

Martin Spigel
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: lör 21 aug 2010, 16:45
Presentation: Ljustekniker som sadlade om till lampkonstruktör (colibri) men bytte till video och projektionsteknik
Vilket jag jobbat med de senaste 10 åren, har företaget Abstract Teknisk design som framför allt jobbar med olika bildlösningar för show och teater.

Re: LED drop

Inlägg av Martin Spigel »

Hej Fredrik.
har du hittat vad du letar efter, om inte kan du höra av dig till mig så kan jag hjälpa dig med att få fram en bra leddrop. har väldigt bra kontakter i kina och importerat flera bra ledskärmar därifrån, jag är på väg ditt snart på en ledmässa för att träffa leverantörer.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster