Lcd-skärm för utomhusbruk

Här kan du diskutera LED-/videoväggar, tillbehör mm.
Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Lcd-skärm för utomhusbruk

Inlägg av Markus Hammerin »

Har fått frågan om jag vet var man får tag i en skärm som klarar att vara utomhus. Gjorde en snabb sökning men hittade inget.
Det som eftersöks är en informationstavla som ska ersätta handskrivna lappar som är mindre än ett liggande A3 i storlek. Min gissning är att man behöver åtminstone 32" för att få tillräcklig läsbarhet.

Vart vänder man sig?
Det känns som om det blir ganska mycket pengar för en lösning som klarar att stå ute året om...
Det var inte mitt fel!

Kristoffer Engvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 90
Blev medlem: sön 09 dec 2012, 12:18
Presentation: Upplev - Ljud - Ljus - Event
Tillhandahåller helhetslösningar till stora som små evenemang.

Placering Skaraborg med omnejd.

Re: Lcd-skärm för utomhusbruk

Inlägg av Kristoffer Engvall »

Vet att det finns skydd eller "Case" till tv-apparater som har IP44 eller högre för att ha i utomhusbruk.
Känner dock inte till vilka återförsäljare som har dessa, men det sitter lite överallt, dels som stöldskydd men också för skydd mot annat.
Upplev - Ljud Ljus Event

Placering Skaraborg med omnejd.

Användarvisningsbild
Mattias Franzon
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 27 okt 2004, 01:00
Presentation: Jobbar med ljusdesign, som dimmerman/lampie och rigger för Lightmate Linköping.
Säljer fallskydd, yrkeskläder och skyddsskor för www.workersupply.se.
Ort: Linköping
Kontakt:

Sv: Lcd-skärm för utomhusbruk

Inlägg av Mattias Franzon »

SDL system i Linköping borde kunna hjälpa dig. De har tidigare levererat väder och vandalsäkrade skärmar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
/ Mattias -MattEMaT- Franzon
http://www.lightmate.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: Lcd-skärm för utomhusbruk

Inlägg av Magnus Gustafsson »

MultiQ kan jag ordna.

http://www.multiq.com/se/home/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

/M
_________________
T b a

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Lcd-skärm för utomhusbruk

Inlägg av Markus Hammerin »

Tack för info! Jag ska förmedla den vidare.
Efter att ha sökt på "case" hittade jag det lite mer svenska ordet kapsling och fick träff på specifika produkter och priserna låg på ungefär den nivå jag gissat. Ska även kontakta SDL System vid tillfälle.
Det var inte mitt fel!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster