Datorer, ljudkort och sånt

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Datorer, ljudkort och sånt

Inlägg av Markus Hammerin »

Har i dagarna fått hem en ny bärbar men är lite besviken. Dels är touchpaden inte så värst (den saknar t.ex. möjlighet att "hjulklicka"), dels låter fläkten som en mindre hårtork när den går. Problemet är att jag helst vill ha full HD-upplösning och att jag behöver en firewire-port till mitt ljudkort.

Är det fortfarande firewire som gäller för externa ljudkort? Är USB3 tillräckligt stabilt?
Jag har ett M-audio Profire 2626, så vitt jag har sett finns inget som matchar det i antal ingångar, har jag fel?

Är det någon som (mot förmodan) hittar någon bärbar med 1920x1080-upplösning och firewire-port* för under 10 000 kr?

Funderar på om jag ska gå ner till 1600x900, men det bär emot...

*Alternativt expansionskort-plats.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Datorer, ljudkort och sånt

Inlägg av Jonathan Olsson »

Denna? http://www.dustin.se/product/5010622996 ... s-15-6-w7p" onclick="window.open(this.href);return false;
Dell har inga problem att fixa till en dator med annan spec heller, men det är vettig kampanj hos Dustin på den.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Datorer, ljudkort och sånt

Inlägg av Markus Hammerin »

Det är just den jag har köpt. Har kikat på Dells hemsida men det drar iväg i pris när man bygger liknande konfig själv.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Datorer, ljudkort och sånt

Inlägg av Jonathan Olsson »

Dustin köper in massvis med datorer på en gång och förhandlar pris. Det går oftast att deala med Dell om man ringer dem, men det underlättar ju om man köper fler än en dator åt gången... Med det priset kan man lika gärna handla från Dustin.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster