Monitor inställningar live?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Peter_New
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 19 feb 2004, 01:00

Monitor inställningar live?

Inlägg av Peter_New »

Ska fixa ljud åt 4 band på en fritidsgård nu till helgen.
Ska använda ett analogt bord (Vet ej vad det var för nåt).
Alla banden skall göra ett varsitt soundcheck. Är det värt att skriva upp alla monitorinställningar för varje band eller vad säger ni?

Har också hört att det skulle vara 6 AUX tappningar, fast det bara fanns 4 rattar. För att få tillgång till dom sista 2 så skulle man trycka in en knapp.
Men hur funkar det?..Om man har ställt in en inställning på dom två sista och sedan trycker ur knappen och ska ändra 3 - 4. Då när man sedan skall ändra 5 - 6 igen så vet man ju inte vart man var någonstans. EFtersom att ratten inte följer med när man trycker ner knappen.

Det här vart väldigt rörigt märkte jag, hoppas ni fattar något sådär va jag menade.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Monitor inställningar live?

Inlägg av Hasse Queisser »

Låter som ett bord egentligen mer menat för studiobruk. Jag skulle räkna det som ett bord med 4 auxar i livesammanhang.

Hur många kanaler har du på bordet? Ofta kör banden på samma trumset och där behöver man sällan ändra så mycket. Har du sedan kanaler över så det räcker kan du ju köra nya kanaler för varje band på allt utom trummorna och bara patcha om mikarna mellan banden.

Är det för lite kanaler för ovanstående metod skulle det vara en bra idé att skriva ner monitorinställningarna och vissa extrema EQ-sättningar. Till många bord finns det track-sheets att hämta hem på tillverkarens hemsida, vilket är väldigt smidigt.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster