Starkt ljud!!

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Peter_New
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 19 feb 2004, 01:00

Starkt ljud!!

Inlägg av Peter_New »

Var på en konsert och hjälpte till i helgen som var, och hade inga öronproppar.
Undrar om ni som jobbar som tekniker vänjer sig med starkt ljud?
Jag har fortfarande känningar i öronen och konserten var i fredags.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Grattis, eller inte, du har nog fått tinnitus...

Ett tips är att alltid använda öronproppar, kanske inte så lätt om man själv kranar ljud, men jobbar man runtomkring så är det nästan ett måste...
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Man ska nog inte måla fan på väggen riktigt än och förutsätta att du fått tinnitus. Risken finns föstås, men har du tur så fösvinner suset/pipet eller vad det nu är. Ibland kan det sitta i upp till ett par veckor och ändå försvinna. Ett tips dock, var VÄLDIGT försiktig med att lyssna på musik eller andra starka ljud de närmaste veckorna.

Precis som Querdoo sa, skaffa ett par bra proppar ögonabums om du ska jobba mer på konserter.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Hagelin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 157