Portabelt guidesystem?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Portabelt guidesystem?

Inlägg av Kim Toivanen »

Hej!

På jakt efter något slags portabelt guidesystem. Gärna med möjlighet till trådlös mick.

Kom direkt att tänka på MiPRO, bl.a. http://www.mipro.com.tw/link/2_2_ma101.htm" onclick="window.open(this.href);return false; eller någon av modellerna snäppet större.

Frågan är vad det finns för alternativ till dessa modeller?

/K
-+> www.ell.nu <+-

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Portabelt guidesystem?

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.

Jag har testat JTS nya system.. Tycker det fungerar strålande.. Har även planer på att köpa in ett eget system till hyran..

/Thomas

Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

Re: Portabelt guidesystem?

Inlägg av Krister Uddén »

Thomas Nilsson skrev:Hej.

Jag har testat JTS nya system.. Tycker det fungerar strålande.. Har även planer på att köpa in ett eget system till hyran..

/Thomas
Vilket av JTS systemen menar du?
TG-10 Tour Guide eller?

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Portabelt guidesystem?

Inlägg av Thomas Nilsson »

Krister Uddén skrev:TG-10 Tour Guide eller?
Stämmer bra.. Testade det en dag på Frankfurtmässan i våras och tyckte det funkade väldigt bra där. Har även jobbat med det en gång på test och föll då mer för det.. Så fort jag får en kund blir de inköp. Smidigt med förvaring, laddning och helt ok mik / hörselsnäcka..

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster