Tokiga klubbmänniskor!

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Gustaf(KMD) skrev: Så bara för att 1 av 20 DJ''s du har träffat har vart bra så har du rätt att dissa alla? Du kanske skulle se över vad det är för discjockeys du arbetar med men dom som jag känner här uppe i dalarna tycker jag är jävligt vettiga och framförallt väldigt duktiga.
Bra för Dalarna det... Problemet är väl det att man minns allt som gått åt skogen. Och jo, det finns praktexempel på kackiga ljudtekniker också; det dyker upp såna med jämna mellanrum, oftast från .uk eller USA. Dem vill man inte heller ha med att göra -- men man brukar kunna få dem att fatta att de inte ska spela sönder sakerna, iaf. Det händer mer sällan med DJ''s av den dåliga sorten.

Sämst i alla kategorier är dock rappare. AB-SO-LUT.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Nu kommer väl nån rappare på forumet att bli ledsen och tycka att vi generaliserar för mycket och begära mer monitor.
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Man kan alltså inte ens lämna er ensamma en eftermiddag innan det brakar löst? (Här skulle jag vilja infoga det där ljudet som Baloo gör när han bett Mowgli ryta som en björn och det blir lite... tamt... Ja ni vet... men hur stavas det???)

Hursomhelst:

För det första, ingen rök utan eld brukar det heta. Tyvärr ligger det nog en del i de generalliseringar som ni alla presterat i tråden. MEN det finns givetvis ett stort gäng med undantag. Alla ljudtekniker är inte feta och har matrester på tröjan, och alla dj har inte problem med att förstå vad rött betyder och vill bara ha ragg. Och det finns faktiskt riktigt många trevliga människor som har mikrofonteknik och som håller på med prat-och-pek-musik.

Men det finns säkert en anledning till att folk som står på andra sidan har den bilden. Och det beror på att den rätt ofta i alla fall i viss mån är med sanningen överensstämmande. Men att detta skulle utgöra ett personangrepp har jag svårt att förstå.

Jag är ljudtekniker, väger 68 kilo och är 180 cm över havet, går oftare i Eton-skjorta än svart satinjacka med JBL broderat på ryggen och känner mig inte träffad. Jag känner en massa musiker, det är svårt att inte göra det efter 19 år i branschen, och min adressbok är givetvis anledningen till att jag har jobb. Men vad är det för fel med det? Och hur varför skulle jag bli sne över att folk tycker att ljudtekniker är tjockisar som luktar illa?

Det enda som är tråkigt med det är att statusen på jobbet blir därefter. När man i en social situation berättar att man är ljudtekniker så upplever jag ganska ofta att man får en reaktion som implicit går ut på; "och vad ska du göra när du blir stor då?" Som jurist är det mer sällan man får det bemötandet.

Att sluta med generaliseringar tror jag inte är möjligt, men det intressanta är ju att använda ett sådant här forum till att göra så att vi kommer närmare varandra (stopp, inte så nära... :oops: ) och förstår varandras problem i våra respektive yrkesroller. För att nå dit måste i och för sig nivån på diskussionen upp ett par snäpp men jag tror inte att detta skadat den fortsatt diskussionen.

Att sedan dom kära tillverkarna inte begriper att en monitor send ska befinna sig före alla andra volymrattar gör ju inte livet lättare...

Så, fred på jorden och så försöker vi krama varandra allihop så blir nog det här jättebra när det blir klart!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Cyberpunk och Ingo: Varför heter det moderator när det skulle kunna heta mysfarbror? :P :wink: Ni gör ett bra jobb, det gör ni!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad kostar det? :D

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ingo mdfl. Att jag skrev allt det där om ljudtekniker hoppas jag ni förstod bara var för att vända på det som Ian skrev om discjockeys absolut inget jag tycker men jag ville göra ett exempel så att han skulle få det han skrev ur en annan synvinkel så att han skulle komma till insikt med vad han egentligen skrivit. Så jag hoppas din sakasm inte var riktad mot mig.

Men det tyckte jag framgick ganska tydligt!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Var ser du någon sarkasm i mitt inlägg? Det var verkligen inte menat så.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ingo skrev: Jag är ljudtekniker, väger 68 kilo och är 180 cm över havet, går oftare i Eton-skjorta än svart satinjacka med JBL broderat på ryggen och känner mig inte träffad. Jag känner en massa musiker, det är svårt att inte göra det efter 19 år i branschen, och min adressbok är givetvis anledningen till att jag har jobb. Men vad är det för fel med det? Och hur varför skulle jag bli sne över att folk tycker att ljudtekniker är tjockisar som luktar illa?
Tolkade iaf jag som lite ironiskt!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad menar du? Jag beskriver mig själv och säger att jag inte känner mig det minsta kränkt av beskrivningen av yrkesgruppen. Ingen ironi eller sarkasm där inte.

swek
Rookie
Rookie
Inlägg: 24
Blev medlem: tis 06 apr 2004, 01:00
Ort: Portugal

Inlägg av swek »

Bara på tal om galna klubbmänniskor så var jag på en nattklubb vid namnet "Coconuts" här i Cascais området. Där kom den största delen av ljudet från DJ-båset! VADDÅ HÖRSELSKADA? VAAAA? HÖRS... VAAAA? :roll:

Jag säger då det..... :lol:

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Det är så skönt när man kör disco på enbart monitorriggen inför hiphoparr.
"This is the updated input list"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster