Teater

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Teater

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag har insett vilken lyx det är med teater, iaf på ambitiöstspexnivå. Låg ljudnivå och interkom till erfarna sminköser som kan byta mygga åt en när skådespelaren svettat ihjäl sin DPA-mygga. Och en 7-11 i närheten samt löpare som hämtar kaffe och munkar.

För övrigt rekommenderas mailinglistan theatre-sound

/ian, lyxar lite.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Teater

Inlägg av Hasse Queisser »

ian skrev:Jag har insett vilken lyx det är med teater, iaf på ambitiöstspexnivå. Låg ljudnivå och interkom till erfarna sminköser som kan byta mygga åt en när skådespelaren svettat ihjäl sin DPA-mygga. Och en 7-11 i närheten samt löpare som hämtar kaffe och munkar.

/ian, lyxar lite.
Tills man glömmer att muta myggan på skådespelerskan när hon går på muggen :P

Har bara lyckats med det på rep tack och lov...
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Teater

Inlägg av Johnny Andersson »

cyberpunk skrev: Tills man glömmer att muta myggan på skådespelerskan när hon går på muggen :P

Har bara lyckats med det på rep tack och lov...
Hohoho... Kan tänka mig när man står inför en stor teater och börjar höra mystiska ljud som man inte vet vart dom kommer ifrån :D

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag kör mygg bara under sångnummer, vilket är tacksamt. Och har jävelkoll på manuset :-)

Däremot under rep har skådis en tendens att inte jonglera sändarna rätt (ett par B-roller är samförlagda med A-rollers sändare)
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

fy fan för myggor på teater.
som tur är jobbar jag på instutitionsteater där det sätts heder i att man inte skall anväda myggor...tills någon idiot kommer på att man skall sätta upp revy eller liknande. Då börjar helvetet igen, igensminkade galler, förtejpade, igensvettade osv. nod ifrån kluster och allmänt jobbigt.

annars älskar jag mitt jobb... inget bära, bygga riva osv... semester hela vinterhalvåret med andra ord...
Q.E.D

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster