midi line driver

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Göran Blomgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 14 apr 2006, 21:50

midi line driver

Inlägg av Göran Blomgren »

En kollega behöver köra midi lång väg. Phil Rees hade en sk midi line driver som tyvärr ej görs längre. Jag har iofs hört om folk som kört midi 80 m i multin utan nån som helst linedriver och det har funkat utmärkt. Någon som har lite mer koll på om det finns någon burk där ute eller andra alternativ. O fråga inte till vad o varför. Det blir så långt då.Han SKA köra midi lång väg typ 100 m.

MVH
Guran

Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ravald »

Ett alternativ kan vara att använda två datorer, ett nätverk och det här programmet:

http://www.nerds.de/en/ipmidi.html

/Daniel

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Midisolutions power adapter kanske http://www.midisolutions.com/prodpwr.htm

/Jocke
Jocke Hammar

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Han kan inte köra på en vanlig MIDI-kabel? Calle Brattberg kanske kommer ihåg måtten bättre, men Malmöfestivalen i höstas så hade Etienne de Crecy nån lång MIDI-kabel med sig eller skulle ha det vad infon sa före (jag jobbade inte när han spelade så jag vet inte säkert, men Calle jobbade ju). Han hade en kabel som gick från scenen ner till mixplatsen.

Edit: Fast vid närmare eftertanke så måste han ha haft någon form av förstärkning för den, men kör på den som länkats för den verkar vettig.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster