Takmontera multi

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Takmontera multi

Inlägg av Jakob Carlsson »

Är på jakt efter ett smidigt sätt att takmontera en multi (12 kanaler, 4 returer) som tar så liten plats som möjligt, innebär så litet ingrepp i tak som möjligt samt att det ska vara enkelt att ta ner och hänga upp multin i fästena eftersom den kommer flyttas, det ska också vara en relativt billig lösning.

Har tittat lite på krokar, men dom jag sett som har lagom stor öppning för att man ska kunna få i multin är så oerhört stora så dom är inte aktuella.

Det ska gå en rad med fästen vid sidan av ett ventilationsrör och en rad längs en vägg. Dom ska klara av att multin hänger uppe större delen av tiden och det får absolut inte vara någon risk att dom inte klarar av vikten men samtidigt ska det inte vara jättelånga skruvar eller så.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

på smedjan har nån satt upp hängränna!!! det funkar kanon

Tomas Jern
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 88
Blev medlem: lör 26 jul 2003, 01:00
Ort: Eggby!!
Kontakt:

Inlägg av Tomas Jern »

Wibe/Defem har ju snygga trådstegar. Funkar kanon att lägga kabel i finns i flera dimensioner. http://www.wibe.se/doc.asp?M=100000329&D=600001693&L=SE
Måste man skriva nått här?

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Inlägg av Mats Ottosson »

plundra några gamla par kannor på hakfästen och skruva upp dem med fransk skruv och plugg. Vi har kört det på skylten i linköping de sista 7-8 åren och det ar funkat kanon.