Vad tusan är ett Muting Reley?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Kristoffer Holmberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 15:59
Ort: Malmö

Vad tusan är ett Muting Reley?

Inlägg av Kristoffer Holmberg »

Håller på och går igenom alla kopplingar och kablage i nattklubben där jag jobbar. Längst upp i stegracket inkopplad mellan mixer och eq/steg sitter det en 19" enhet märkt Muting Reley, på baksidan finns ett stort antal Telejack in/ut-kontakter som är omärkta. Mackapären ser aningen hemmasnickrad ut.

Nån som har en aning om vad denna mackapär har för funktion? Enligt mitt öra så låter det inte nån som helst skillnad ifall jag kopplar förbi den och går direkt in i EQ´n.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Skulle gissa att det är ett relä som mutear hela riggen när brandlarmet går igång eller något i den stilen.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Öppna upp den och kika vad som finns innuti =)

Det kan ju vara en mutebox som har varit kopplat till något brandlarm, ljudnivåvakt eller liknande och sådeles stängt av all musik på ett mindre brutalt sätt vid brandlarm eller om ljudnivån har överskridit inställt värde eller liknande.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster