Signalsplitter

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Signalsplitter

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Jag söker tips och idéer på signaldistrubition..
Jag har ett rack där jag har en PSU (32A elcentral) och nätverk ut till varje högtalare och en stagebox. Stageboxen levererar bara ut en mainmix (höger och vänster kanal).
Kablaget jag byggt har Ström, signal och nätverk i samma hölje. Därav att jag vill ha allt i samma rack.

Det jag söker eller funderar över är en signalsplitter (i 19" utförande). Där jag (helst) på baksidan kan koppla in höger resp vänster kanal och sedan få ut minst 4 högerkanaler och 4 vänsterkanaler. Någon som kan ge tips på en bra splitter?

Alternativ 2 (budget) är att köpa Y-splittar och en rackplåt. Vad är nackdelen och tappar jag kvalite / signalstyrka?
Den blir ju passiv.. Och om jag skulle köpa t.ex. en Lundahlstrafo per utgång (så dom blir filtrerade) för att slippa brum eller liknande..Skulle de göra signalen till det bättre eller sämre?

/Thomas

Peter Obbarius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 20 okt 2007, 13:45
Presentation: Egenföretagare på Ljudkällan i Sunne, Värmland.
Ort: Sunne
Kontakt:

Re: Signalsplitter

Inlägg av Peter Obbarius »

Kolla in Sonifex Redbox. Finns flera varianter med eller utan gain på varje utgång. Exempelvis RB-DA6.
Saluförs av visono media http://www.visonomedia.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Signalsplitter

Inlägg av Jonas Areskough »

Ett sätt är ju att köpa en dsp med 8 utgångar, då kan du få till lite extrakontroll med vid behov.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster