Switch till Dante

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Switch till Dante

Inlägg av Daniel Ravald »

Vad använder ni för nätverksswitchar till era Dante setups? Jag kör med Yamaha-bord/boxar och vill placera en switch på scenen för att koppla in stageboxar, trådlösa mikrofoner, slutsteg etc. Sen ha en switch på FOH för att koppla in dator och mixerbord. Gärna få in en trådlös accesspunkt också. Är det Cisco SG300 (som Yamaha rekommenderar) och Nowsonic som gäller? Ska man titta på Ubiquiti och Netgear? Tar gärna emot tips. Jag är bättre ljudtekniker än nätverkstekniker... Dela med er vad ni kör med!

Användarvisningsbild
Emanuel Tilly
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 12 feb 2011, 19:25
Presentation: Ljus & Videotekniker som utgår från Göteborg.
Ort: Göteborg

Re: Switch till Dante

Inlägg av Emanuel Tilly »

Inte insatt i vad specifikt Dante kräver i nätverksväg, men skulle rekommendera Cisco-switcharna framför både Netgear och framförallt Ubiquiti. Deras switchar är klart pålitligast på marknaden så kör på en SG300 på scen och en på FOH. Tips är också att dra två nätkablar mellan switcharna för redundans. Det skadar ju aldrig i livesammanhang :wink:

Användarvisningsbild
Simon Hansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 16 feb 2016, 00:42
Presentation: Den yngre generationens ljudtekniker som har hunnit med förvånansvärt mycket under sin korta tid. Analogt före digitalt trots åldern, och det finns inte mycket du inte kan göra på ett Heritage 4000!
Ort: Hässleholm, Skåne
Kontakt:

Re: Switch till Dante

Inlägg av Simon Hansson »

Jag har fått vettiga resultat med Ubiquiti Bullet M5, och vad de gäller trådad switch så kör jag på en Cisco SF302! Sen beror det väl lite på vad du har tänkt skicka över det trådlösa också!
"Vi kastar upp i PA:t i luften o det Gud vill ha det behåller han"

Joachim Bergling
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 79
Blev medlem: tis 12 aug 2008, 16:07
Kontakt:

Switch till Dante

Inlägg av Joachim Bergling »

Yamaha har precis släppt egna mycket intressanta switchar. Annars rekommenderar jag starkt Luminex.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster