Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Christian Chrille Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 26 jun 2013, 20:29
Presentation: Glad kille med stort intresse av ljud & teknik.

Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Inlägg av Christian Chrille Andersson »

Hej,
Någon som vet vad ett sådant här bord inklusive transportcase på hjul (i bakgrunden på bilden) kan vara värt?
Vet inte exakt modell (någon som vet?), men det är ett 40-kanals soundcraft iaf. Det står K2 på det, men det verkar finnas flera modeller som heter så.
Någon som rent av är intresserad att köpa?
Det är inte mitt, men jag lovade att försöka ta reda på vad man kan få för det...
Tack på förhand!
Bilagor
20131113_204832.jpg
Man ska aldrig ropa hej förrän man har öppnat munnen!

Fredrik Becker
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tor 26 aug 2010, 14:14
Presentation: Fredrik Becker
Född i Dalarna bor nu i Järbo
Jobbar som ljud- och ljustekniker på Gävle Konserthus och lite frilans.

Re: Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Inlägg av Fredrik Becker »

K2 är modellen, sen finns K2 med olika antal kanaler.

Pris är svårt, det beror på skicket på bordet. Och kanske framförallt så måste du hitta rätt köpare. Inte många som använder analoga bord idag... Vart i landet kan också ha betydelse.

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Inlägg av Jocke Hammar »

Kolla gearsource, här är ett som man begär 4 000 euro för. Verkar lite mycket tycker jag för en så gammal produkt.

http://www.gearsourceeurope.com/catalog/listing/58515" onclick="window.open(this.href);return false;
Jocke Hammar

Christian Chrille Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 26 jun 2013, 20:29
Presentation: Glad kille med stort intresse av ljud & teknik.

Re: Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Inlägg av Christian Chrille Andersson »

Nja, det kan jag nog vara beredd att hålla med om! Vill någon ge 4000 euro för den så kan jag nog klubba på stört!
Men vad ska man tro... Kan den vara värd hälften?
Om jag förstått det hela rätt så är den bara använd ett fåtal gånger så skicket är mycket gott. Jag kunde inte se att den var använd över huvud taget, men jag detaljstuderade den iofs inte med förstoringsglas. Jag antar att den funkar felfritt, men den är inte använd på flera år. Den har mestadels bara stått i sitt case i en källare.
Mixern finns i Jönköpingsregionen.
Skulle någon vara intresserad så går det att komma å testa.
Man ska aldrig ropa hej förrän man har öppnat munnen!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Inlägg av Hasse Queisser »

Det är tyvärr svårt att få mer än småpengar även för riktigt fina analogbord idag. Man ser bord ligga ute på brokersidorna för rätt låga priser. Ett K2 tvivlar jag på att det betingar mer än 4-5000 kr om det är i riktigt bra skick, troligen inte ens det.
Senast redigerad av 1 Hasse Queisser, redigerad totalt 0 gånger.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Christian Chrille Andersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 26 jun 2013, 20:29
Presentation: Glad kille med stort intresse av ljud & teknik.

Re: Soundcraft 40 kanaler å massa rattar

Inlägg av Christian Chrille Andersson »

Jag såg ett liknande bord som man ville ha 10 000 kr för så jag tänkte att någonstans där borde det väl kanske ligga... Skicket är ju som sagt mycket gott, men som ni säger, det gäller ju att hitta någon som är ute efter ett sånt här bord. Det är ju inget bord som man enkelt tar under armen för att köra lite ljud i parken en lördagskväll... :wink:
Man borde väl t.ex. mycket hellre lägga 10kkr på ett sånt här bord än 9kkr på ett nytt Behringer SX4882...?
Nåväl, Inte för att det spelar någon större roll idag, men jag är ändå lite nyfiken på vad man fick betala för ett nytt sån't här bord "back in the days" när de var som hetast.... Någon som vet?
Man ska aldrig ropa hej förrän man har öppnat munnen!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster