stort inköp av skärmar/tv?

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

stort inköp av skärmar/tv?

Inlägg av Christopher Berg »

Hejsan i stugorna.!

Då det räknas på jobb som innefattar ca. 40-50 st skärmar mot en central mediastyrning tänkte jag kolla med er om ni har några bra tankar och idéer och såklart erfarenheter runt större inköp!
Vad finns det att tänka på om man är på jakt efter ett 40-tal skärmar för fast installation?

Tanken är väl storlek mellan 32 och 50 tum..

Vad blir prisskillnaden på LCD-TV gentemot LCD-skärmar, blir det någon större skillnad idag, då det tillverkas mer TV-apparater än större skärmar så kan jag tänka mig att TV kan bli billigare, även om den har mer teknik/mljligheter..

Och vilka tillverkare har ni varit mest nöjda med?

tack på förhand
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: stort inköp av skärmar/tv?

Inlägg av Johannes Nordgren »

Tjena!

Glöm inte att kolla upp vilka garantier du har om Tvn/skärmen ska stå på t.ex. 16h per dag....det kräver lite mer av skärmen och det är oftast inte konsumentskärmar anpassade för.

Jag har varit dock med och skruvat upp några tv-burkar som sitter som Info-skärmar mån-fre ca 10-18 och efter ca 17månader rullar de fortfarande så visst finns det modeller som funkar.

Prismässigt kan en TV absolut vara ett roligare alternativ.
We make good music sound great!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster