VGA switch?

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

VGA switch?

Inlägg av Anton Jonsson »

Hej!

behöver hjälp med följande:

Ska installera en projektor som man ska kunna koppla in en dator till, både från mixplats (ca 20m kabelväg till projektorn) och från scenen (ca 15m kabelväg till mixplats, ca 20m kabelväg till projektorn) via vga.

borde jag satsa på en projektor med 2st vga ingångar?
eller ska jag satsa på någon typ av switch eller liknande vid mixplats? (isf, finns de någon burk som man även kan växla ljudet mellan dom på samma sätt? en av signalerna kommer att vara balanserad och en obalanserad.
eller har ni några andra förslag?

hela lösning med kabel till projektorn samt ev. någon burk bör inte kosta mer än några tusen.


tacksam för svar, ännu mer tacksam för snabba svar! :)

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: VGA switch?

Inlägg av Markus Hammerin »

Fråga Johan http://www.kabelbutiken.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mer hjälpsam nätbutiksinnehavare får man leta efter.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: VGA switch?

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Är du pressad ekonomiskt så växla bild i projektorn. Det funkar, men det blir snyggare med en switch.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: VGA switch?

Inlägg av Johan Fälth »

Med en Switch så slipper man bråka med fjärrkontroller dessutom
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Re: VGA switch?

Inlägg av Anton Jonsson »

en switch vore ju att föredra känns de som, är de någon som kan tipsa om en billig men bra, om de finns, som skulle kunna passa?

mvh anton

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: VGA switch?

Inlägg av Robin Skarp »

Vill du ha en switch som behåller synken? annars så finns det för 5-600 på kjell.
Det man inte kan ska man lära sig.

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Re: VGA switch?

Inlägg av Anton Jonsson »

Robin Skarp skrev:Vill du ha en switch som behåller synken? annars så finns det för 5-600 på kjell.

ja precis! :)

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: VGA switch?

Inlägg av Robin Skarp »

Kramer electronics, http://www.kramersweden.com/products/mo ... 1346&sf=32" onclick="window.open(this.href);return false;

så kan du koppla en slutning där du vill ha den och lägga switchen vid projen så slipper du långa kablar.
Det man inte kan ska man lära sig.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster