Vga grabber

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Johan Lindkvist
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: tor 08 mar 2007, 13:16
Presentation: Här skriver man något om sig själv, tex att man tycker att det är roligt att hålla på med ljud
Ort: Kramfors

Vga grabber

Inlägg av Johan Lindkvist »

Hej jag behöver en Vga grabber av något slag, jag använder ett program som heter Proprecenter som är utveklat för kyrkor för att visa sångtexter,filmer,keynote precentationer,mm

Om det kommer någon med en egen dator och vill visa sin precentation från den så vill jag kunna växla till den på ett snyggt sätt mitt under ett möte

Till proprecenter kan man koppla in en kamera tex via usb/fierwier o via ett knapptryck så fadar den up så den syns på projen, så min tanke är att man borde kunna göra lika dant fast med en vga grabber

så till mina fråga
tror ni att det skulle fungera?
förslag på vga grabber?
måste fungera till Mac,
vga till usb
vga till fierwier
vga till pci om jag ska plocka fram min gamla powerpc G5

eller skulle man kunna ha en mac vid scenen till föreläsaren och ha någon form av fejkad skärm till den så datorn får ett utökat skrivbord fast den andra skärmen inte finns utan streamas till den första macén som man kan få till det att den stremade singnalen blir en kamera lr något så att proprecenter kan visa det

Tacksam för alla svar o synpunkter på någon lösning

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vga grabber

Inlägg av Johannes Tegern »

Har du funderat på att köpa en seamless switcher istället?

Johan Lindkvist
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: tor 08 mar 2007, 13:16
Presentation: Här skriver man något om sig själv, tex att man tycker att det är roligt att hålla på med ljud
Ort: Kramfors

Re: Vga grabber

Inlägg av Johan Lindkvist »

Hur fungerar en sådan?
hur blir det när man switchar skickar det ut en signal till projen hela tiden lr börjar projen leta signal?
vill ju inte att det ska synas att man växlar källa lr håller på o krånglar med upplösningar

det finna om jag kan köra det via datorn är ju att man kan lägga in ett litet alert medlande som hamnar över bilden från den andra datorn eller en logga tex

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vga grabber

Inlägg av Johannes Tegern »

En seamless switcher skickar hela tiden ut samma signal till projektorn, så du kommer inte att se några hack eller meddelanden om "no signal". Kolla på Kramer VP-727 eller Extron ISS 506. De är båda i det billigare segmentet även om jag tror att du får lägga från ca 30 000:- och uppåt.

Martin Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 150
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Ort: Sala

Re: Vga grabber

Inlägg av Martin Johansson »

är också intresserad av en vga grabber fast i detta fall till å köra in i en PC med Arkaos Mediamaster...
Martin "Barni" Johansson
Ljud-/Ljustekniker
Mail: Barni at moretec se
---MoreTec---

Användarvisningsbild
Gustav Nyberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 28 jul 2009, 02:23
Presentation: Tekniker under utveckling som är intresserad av ljud och ljus mer info kolla

Gustav Nyberg
Ljud Ljus TV
http://www.newhillsounds.se
Kontakt:

Re: Vga grabber

Inlägg av Gustav Nyberg »

Du skulle ju kunna köra Wirecast på din mac, där kan du ta in kamera, och den har en funktion där du har ett litet program som du installerar på den datorn som används av presentatören.

Sen skickar programmet skärmbilden till din dator med Wirecast där du även kan klippa in en kamera eller liknande.
Gustav Nyberg
Tekniker under utveckling som är intresserad av ljud och ljus mer info kolla
http://www.newhillsounds.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster