screen-capture live

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Ludvig Uppman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 18:31
Presentation: En som eklektiskt eklärerar med klärobskyr vision.
Ort: Malmö
Kontakt:

screen-capture live

Inlägg av Ludvig Uppman »

Söker efter ett program som kan filma en begränsad yta av (windows 7) skärmen och skicka ut det live i fullskärm (på skärm nr. 2). Viktigt att utbilden förblir i fullskärm ("always on top") även då andra program används på skärm nr. 1. Säg t.ex. att du vill skicka ut en bild på mixern från Traktor som körs på skärm nr. 1, i fullskärm på skärm nr. 2.
Någon som vet något spår att haka på?

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: screen-capture live

Inlägg av Anton Gildebrand »

http://www.nchsoftware.com/screen/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske?
Flest inlägg när den dör vinner!

Alex Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 13:32
Presentation: Ljustekniker i Hässleholm, Skåne. Studerar musikproduktion på Ljud och Bildskolan i Kristianstad.

Re: screen-capture live

Inlägg av Alex Nilsson »

Jag vet att man i RealVNC kan välja särskilda fönster på serverdatorn som klienten ska kunna se, dock har jag också för mig att dessa fönster måste vara uppe för att klienten ska kunna ansluta. Men det kan vara värt ett försök!

Då tänker jag mig alltså att du installerar både server och klient på samma enhet och ansluter till dig själv. Borde funka!

Användarvisningsbild
Ludvig Uppman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 18:31
Presentation: En som eklektiskt eklärerar med klärobskyr vision.
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: screen-capture live

Inlägg av Ludvig Uppman »

Dock är det inte ett helt fönster utan bara en begränsad del av ett fönster som skall visas, kan man beskära kanske?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster