Vioso Smartprojecting!

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Vioso Smartprojecting!

Inlägg av Sebastian Silvén »

Hej alla där ute!

Någon som testat detta program och kan ge någon feedback vad är begränsningarna vad kan man inte göra som man kan i t.ex Watchout.

Tacksam för all info '

Mvh Sibbe
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Vioso Smartprojecting!

Inlägg av Gustaf Gagge »

har tyvär inte svar på din fråga. men efter vad jag såg av vioso kom jag på en sak jag tänkt på.
jag efterfrågar fler program som vioso som använder kamera för att göra både effekter och korrigera bilder. det enda jag sett i effektväg som använder kamera är isadora som är ett av de kraftfullaste media servrar jag sett fast det är egentligen mer än en media server och har en betydligt högre inlärningströskel. Sedan har jag bara sett enskilda program exempel som till exempel jobbar med fiduciary markers för att automatiskt flytta och keystona en projicering efter projicerings ytan.

Att det inte heller finns professionella mjukvaror som jobbar med augmented reality är konstigt då man skapa så oerhört häftiga efekter på en scen med detta.

jag tycker det börjar bli dags för mediaservrar att kunna lite mer än att agera media spelare med många lager.


kolla tex in detta
augmented reality demo
http://vimeo.com/4151786" onclick="window.open(this.href);return false;
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster