Tyst tangentbord och mus??

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Terese Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 08 jun 2008, 12:38
Presentation: Frilansande ljudtekniker och numera VD för LLB, Branschorganisation.
Ort: Stockholm

Tyst tangentbord och mus??

Inlägg av Terese Johansson »

En lite annorlunda fråga kanske....men är det nån som vet om det finns ett tangentbord och mus som är tysta? Som inte har detta "klickande" ljud?

Om man jobbar med teater t ex, så hörs det ganska bra i salongen om man använder musen eller tangentbordet. Så är det nån som har nå bra tips?

/Terese

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

jag jobbade tidigare på en domstol där hade vi samma problem under rättgångarna och inför detta testade jag ett antal olika tangentbord för att just hitta ett som är tyst.

Det bästa vi hittade var sk vikbara tangent bord i gummi som man kan rulla ihop tyvär var dessa helt fruktansvärda att skriva löpande text på. så det vart inte på tal att vi använde dem. sedan hittade jag ett tystare tangent bord än ett vanligt och det hade samma typ av tangenter som på en bärbardator tror det heter LOGITECH ULTRA-X FLAT om jag inte minns helt fel. finns både sådana och det vikbara på dustin.se

Det jag gjorde var att jag gick in i olika datorbutiker och testade tangentborden för att se om de var tysta.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster