EN mixer till TRE projar

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Joakim Svärdh
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 08:35

EN mixer till TRE projar

Inlägg av Joakim Svärdh »

Jag ska fixa en sättning med tre st. 1080p projar. har flera olika sorters källor, Datorer, bildmixer, dvd, blu-ray osv.

Men jag vill ha en mixer till allt detta, och kunna lägga ut olika bilder på alla tre projar, och samma naturligtvis. skulle även vilja keya bort färger, men d e inte viktigt.

Nån som har några förslag?

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

En matrisväxel med inbyggd scaler alternativt en matrisväxel och de olika ingångar i projektorn du behöver och växla där samtidigt som du växlar bild i matrisen.

Finns från tillverkare som:

Kramer
Extron
Analog Way

med flera...
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

har använd extrons vga växlar de var mycket bra när alla nät delar var bytta. totalt var det 5st nätdelar som rasade inom 5 månader.
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Det ska en växel till, precis som folk skriver.

Gillar man Mackie så kan man ju köra med Kramer eller Extron.

Menar man allvar på jobbet så kör man med riktiga prylar, fast det är snuskigt dyrt. Bra exempel är förslagsvis Evertz Quartz. Jag roade mig med att bygga en router som skulle klara det hela bra, förutsatt att HD-SDI är vald standard för signalen (och HD-SDI fixar 1080p@25FPS) hittar man här:
http://www.evertz.com/frame/Xenon-compl ... a789ccdb32
Nej, den är inte billig, men det är vad man väljer om man kan.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Folsom är bra

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster