Istället för PP

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Leo Erdfelt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 33
Blev medlem: sön 11 dec 2005, 11:23
Ort: Landskrona

Istället för PP

Inlägg av Leo Erdfelt »

God eftermiddag och må ni ha en skön helg!

Jag är på jakt efter ett program för visning av texter, bilder, video precis såsom PowerPoint klarar av men utifrån en timeline som man kan gå in och ändra i live under presentationen eller showens gång. Det vore underbart om programmet kunde skicka material till flera olika bildutgångar och lika så olika ljudutgångar.
När man kör från timelinen så vore det ju kalas att kunna stoppa in ”stopp-punkter” så den kör till nästa bild/video/ljud eller kör igenom flera sekvenser innan den väntar på nästa tryck.
Att under showen kunna ändra i timelinen om något oförutsätt inträffar vore också fint.

Finns det någon som vet i vilket program jag kan hitta dessa funktioner?

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Dataton Watchout löser dina behov med liten brakslapp för live-editeringen. Byggs i nätverk med en playerdator per bildyta och central produktionsdator. Mer info och demofilm på Datatons hemsida.

Watchout version 4 släpptes i tisdag som bland annat innehåller DMX-styrning, multipla timelines etc.


www.dataton.com
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster