Klåfingriga människor...

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 07 nov 2005, 17:22
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Ort: Kinna
Kontakt:

Klåfingriga människor...

Inlägg av David Klämberg »

Tjo!

Är det någon som har ett bra knep för att säkra en PC med WinXP, så att den ej går att stänga av?

Folk är väldigt duktiga på att pilla där de inte skall...

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har inte provat med XP men jag lyckades med att göra det omöjligt att stänga av Win 3.11 och det lyckades jag med att ta borg filen med fönstret som bekräfta av stägning.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Vad har du PC:n till, och varför får den inte stängas av?
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Om du har modet att använda registereditorn så skriv in i nyckeln HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
ett nytt DWORD värde med namnet " NoClose " och värdet 1 , så borde "stäng av" i start menyn försvinna.
Jocke Hammar

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Men vi har ju fortfarande Alt + F4 eller? :D
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 07 nov 2005, 17:22
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Ort: Kinna
Kontakt:

Inlägg av David Klämberg »

Hej alla glada!

Lite bakgrund: Datorn sitter som interface mellan en Biamp Nexia SP (Typ soundweb) och en pekskärm, installerat i en bar. Datorn används också för att spela lite mp3 när inte diskojocke är på plats, vilket betyder att man inte kan spärra manöverprogrammet i helskärmsläge då de måste komma åt mediaspelaren m.m.

Problemet som uppstår är att även fast det sitter stora fina skyltar som vänligen men bestämt ber användaren att ge själva jävelen i att stänga av datorn så händer detta titt som tätt.

Jag provade Jockes knep med att pilla lite i registret och detta fungerade alldeles utmärkt, det blockerade även ALT-F4. Problemet kvarstår dock när datorn efter en stunds inaktivitet går ut till "inloggnings-sidan".

Någon som vet hur man blockerar densamma?
Tack på förhand!
Bönder gör på Bönders vis!

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Det har väl med skärmsläckaren att göra? Gå in under inställningarna för skärmsläckaren och ta bort krysset i rutan "Återvänd till välkomstskärmen". Hoppas att det var svaret på frågan.

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Kan tipsa om ett bra verktyg för att konfigurera windows XP: TeakUI.
Detta hittar man om man går till support.microsoft.com och söker efter powertoys.

Man hittar även en massa andra fiffiga program som är skrivna av microsoft programmerare men som inte officiellt supportas av microsoft.länk
Jocke Hammar

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster