Congo med Arkaos, hur?

Här kan du diskutera Arkaos, Hippotizer, mediacontent mm.
Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Ian Delahorne skrev:
Wow. Ännu ett exempel på utrustning/protokolltillverkare som inte "fattat" nätverk, där allting måste sitta på ett privat nät som inte route:as till omvärlden.
På vilket sätt menar du nu?

Användarvisningsbild
Lars Wernlund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 10:04
Ort: Göteborg

Inlägg av Lars Wernlund »

Morgan Brown skrev:Lite off topic men jag är nyfiken och jag vet att du är grym på det här vad skulle du föreslå att man använder för protokoll?
Tja.. ska du överföra DMX är väl ArtNet de facto standard just nu. Snart kommer kanske "streaming ACN", men standarden har inte gått igenom ännu och nu är det några som satt sig på tvären "för vi har ju ArtNet" (även om det stinker - de tycker det är sämre att införa ett protokoll ytterligare än att fortsätta leva med ArtNet).

/ Lars
Lars Wernlund

Technical Manager, Capture Sweden
lars@capturesweden.com

Användarvisningsbild
Timo Kauristo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jun 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Timo Kauristo »

ArtNet har ju en teoretisk limit i ett snabbt nätverk på 255 universum så det lär vi nog få leva med ett tag till...

Användarvisningsbild
Timmy Andréason
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 28 dec 2004, 01:00
Presentation: Frilansande ljustekniker som försökte sluta. Det gick dock inget bra så nu gör jag div insatser med jämna mellanrum.
Ort: Stockholm

???

Inlägg av Timmy Andréason »

Jag kör Arkaos via Artnet från GMA light utan några som helst problem. Kört en turné nu med Björn Kjellman utan ens ett litet hack i bilderna. Ställ in adresserna och åk bara. Utan avancerade media applikationer så är Arkaos mitt val vilken dag som helst. Och jag är övertygad om att du kan få det att funka med Congo oxå!

Användarvisningsbild
Patrik Angestav
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 40
Blev medlem: fre 02 feb 2007, 14:44
Presentation: Ljusbordsoperatör på Dramatens stora scen, samt frilans ljusdesigner för teater, dans och konsert
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Patrik Angestav »

Jag satt en stund idag och försökte få det att fungera igen, och lade nu märke till en liten detalj. Under Network devices i Congos browser står Arkaos. När jag ansluter till den så står det Arkaos (ch 513-555, layers: 0) och just det där med layers anar jag kan vara det som spökar. eller? För tillfället använder jag bara 1 lager i ArKaos.
Ljusbordsoperatör, Dramaten
Frilans ljusdesigner http://www.palighting.se

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Hej,
Det som händer när du ansluter under Network Devices är att du aktiverar koppling med att få över filnamn och dylikt. Det behövs inte för att kontrollera Arkaos. Har du uppdaterat till Congo 4.3?

Bullen

Användarvisningsbild
Patrik Angestav
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 40
Blev medlem: fre 02 feb 2007, 14:44
Presentation: Ljusbordsoperatör på Dramatens stora scen, samt frilans ljusdesigner för teater, dans och konsert
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Patrik Angestav »

Jag provar att göra det under dagen.
Ljusbordsoperatör, Dramaten
Frilans ljusdesigner http://www.palighting.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster