Mediaserver som kan spela /spola i klipp

Här kan du diskutera Arkaos, Hippotizer, mediacontent mm.
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Mediaserver som kan spela /spola i klipp

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Jag sitter med en produktion som vill kunna spola i videoklipp. Det vill säga att klippet är t.ex. en lång film, skådespelaren skall antingen själv eller via signal till körtekniker starta så klippen spolas snabbare fram eller baklänges. (med synlig bild som på gamla VHS tiden) Helst vill de även kunna hoppa mellan olika klipp/kapitel i filmen utan svartruta.
Självklart skall programmet även ha maskning, warpning och liknande effekter som t.ex. Qlab, Pandoras Box, D3 har. Någon som kan tipsa om något eller tips på hur man löser det?

Ps. Har testat t.ex. Apple TV (vilket inte kunde spola) men annars skulle det vara en möjlighet och plocka in signalen i t.ex. Qlab och där göra Warpningen.

/Thomas

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Mediaserver som kan spela /spola i klipp

Inlägg av Jonas Larsson »

Om du klarar dig med 2x hastighet på klippet och 6 st cue punkter så skulle Resolume fixa det. Styr sedan via tangentbord eller midi. Kan gå att mappa via Artnet/Dmx in också.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster