Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Har du blivit av med utrustning kan du efterlysa den här. Du som köper utrustning bör också ta en titt i denna kategori före ditt begagnatköp.
Tomas Nordström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 19 jan 2004, 01:00
Presentation: Fd anställd numera frilanstekniker när jag känner för det.
Ort: Helsingborg

Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Tomas Nordström »

Hej på er.

Jag är på uppdrag av en kund på jakt efter Sveriges största Skytracker - typ.
Nu söker jag någon som vet var det kan finnas en med starkare lampa än 4000W Xenon, som är den modellen vi själva har.

Några tips?

Tack
Tomas Nordström

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 25 aug 2009, 12:18
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Jonas Wåhlström »

Kolla med ADAPT tror de har det.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Mikael Thieme »

Jag skulle leta efter en fräsch luftvärnsstrålkastare, det finns en del entusiaster som pysslar med sånt. Ett ställe att börja fråga på kan vara Terräng-Axel i Göteborg. Hemsidan är en katastrof, men du hittar kontaktinformationen iaf. :wink:
http://www.terrangaxel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Henrik Kjellman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 00:19
Presentation: Har spelat skivor i 25 år, kör mobildisco och hyr ut ljud och ljus. Egen firma.
Ort: Arvika

Re: Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Henrik Kjellman »

Tomas Nordström skrev:Hej på er.

Jag är på uppdrag av en kund på jakt efter Sveriges största Skytracker - typ.
Nu söker jag någon som vet var det kan finnas en med starkare lampa än 4000W Xenon, som är den modellen vi själva har.

Några tips?

Tack

Kolla med AV-Projektering i Örebro. De köpte min orginalrenoverade luftvärnsstrålkastare med kolstavar 12 KW båglampa. Ljusöppning 150 cm med Carl Zeiss spegel.

Mvh
Henrik Kjellman
Arvika
Vad skall du med en luftvärnsstrålkastare till ? - Dummaste frågan jag någonsin fått !

Henrik Kjellman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 00:19
Presentation: Har spelat skivor i 25 år, kör mobildisco och hyr ut ljud och ljus. Egen firma.
Ort: Arvika

Re: Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Henrik Kjellman »

Starlight köpte de 12st. HMI-6000 konverterade luftvärnsstrålkastarna som användes vi millenieskiftet i Göteborg. Så vitt jag vet har han fortfarande kvar allihop.

Mvh
Henrik Kjellman
Arvika
Vad skall du med en luftvärnsstrålkastare till ? - Dummaste frågan jag någonsin fått !

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 487
Blev medlem: mån 21 aug 2006, 19:26
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Anders Brandén »

Mikael Thieme skrev:Jag skulle leta efter en fräsch luftvärnsstrålkastare, det finns en del entusiaster som pysslar med sånt. Ett ställe att börja fråga på kan vara Terräng-Axel i Göteborg. Hemsidan är en katastrof, men du hittar kontaktinformationen iaf. :wink:
http://www.terrangaxel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
WOW! Helt off topic. Men vilken hemsida. Älskar de dansande elefanterna!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Stor Skytracker/Spacecannon sökes!

Inlägg av Leif Baltazars »

Henrik Kjellman skrev:Starlight köpte de 12st. HMI-6000 konverterade luftvärnsstrålkastarna som användes vi millenieskiftet i Göteborg. Så vitt jag vet har han fortfarande kvar allihop.
Tror att dom står i Uppsala hos Audio Light Design. Hyrde några av herr Bergwall förra året.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster