Bedragare/Skojare

Har du blivit av med utrustning kan du efterlysa den här. Du som köper utrustning bör också ta en titt i denna kategori före ditt begagnatköp.
Bengt Norling
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 07 jan 2004, 01:00
Presentation: Pysslat med ljud, ljus i 23 år.

D&B: VG-sub, Q-sub, B6-Sub, V7P, Q7, Y7, D12,D20,D80

Nexo: Ps8, PS10R2, PS15, PS15R2, M3,M8, EM, Geos8, Geos12, GeoT
Ls400, Ls1200, RS15, CD18, S2, B1, B1-18, NX4x1, NX4x4

Meyer: M1D, M1D sub, UPM1P. Up-Junior, Mica, HP700. Galileo 616, LD1, LD2

Yamaha: Ls9-16, Ls9-32, M7CL-48, CL3, SB168, RIo32-24

Midas: Pro2, M32, DL251,

Shure: UR4D+ R9, P8, L3E, PSM1000
Ort: Leksand

Bedragare/Skojare

Inlägg av Bengt Norling »

Hej! Tänkte höra efter om det är flera här på forumet som råkat ut för diverse "skojare"? Om någon är intresserad så hör av er för en liten "varningslista" på några jag råkat ut för!.

/Bengan

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Re: Bedragare/Skojare

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Bengan skrev:Hej! Tänkte höra efter om det är flera här på forumet som råkat ut för diverse "skojare"? Om någon är intresserad så hör av er för en liten "varningslista" på några jag råkat ut för!.

/Bengan
Om det är företag inom branschen det handlar om så, skicka mig ett PM!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Ett tag var det så mycket skojare som åkte runt och hyrde/försnillade prylar så vi i princip slutade hyra ut till privatpersoner vi inte tidigare visste vilka de var eller fått rekommendation om.

Trist att det ska behöva vara så, men för oss så var det inte värt slutresultatet när man räknade av försvunna/trasiga prylar och allt extrajobb mot intäkterna. Det lönade sig helt enkelt mer att satsa på andra sorters jobb.

De som hyr ut mycket till tidigare okända privatkunder har säkert stor nytta av en dylik lista.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Vad säger forumets /sveriges regler om en offentlig svartlista?

Annars får du gärna skicka till mig bengan!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Gustaf(KMD) skrev:Vad säger forumets /sveriges regler om en offentlig svartlista?

Annars får du gärna skicka till mig bengan!
Det är PUL som gäller, dvs vi får inte lägga ut deras namn utan deras vetskap. Men om du får ett mail av någon med deras namn gör det inget.
//Magnus - Fegge & Mattes

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

cyberpunk skrev:Ett tag var det så mycket skojare som åkte runt och hyrde/försnillade prylar så vi i princip slutade hyra ut till privatpersoner vi inte tidigare visste vilka de var eller fått rekommendation om.

Trist att det ska behöva vara så, men för oss så var det inte värt slutresultatet när man räknade av försvunna/trasiga prylar och allt extrajobb mot intäkterna. Det lönade sig helt enkelt mer att satsa på andra sorters jobb.

De som hyr ut mycket till tidigare okända privatkunder har säkert stor nytta av en dylik lista.
Där jag jobbar tar kollar vi körkortsuppgifter och tar registreringsskyltar vid tillfälle om det är någon vi inte känner till sen tidigare!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

knoppen (Afromannen) skrev:
cyberpunk skrev:Ett tag var det så mycket skojare som åkte runt och hyrde/försnillade prylar så vi i princip slutade hyra ut till privatpersoner vi inte tidigare visste vilka de var eller fått rekommendation om.

Trist att det ska behöva vara så, men för oss så var det inte värt slutresultatet när man räknade av försvunna/trasiga prylar och allt extrajobb mot intäkterna. Det lönade sig helt enkelt mer att satsa på andra sorters jobb.

De som hyr ut mycket till tidigare okända privatkunder har säkert stor nytta av en dylik lista.
Där jag jobbar tar kollar vi körkortsuppgifter och tar registreringsskyltar vid tillfälle om det är någon vi inte känner till sen tidigare!
Det gjorde jag med, men det hjälpte inte. Jag ringde snuten och kollade att leget inte var anmält stulet/borttappat, vilket det inte var. Att sedan vissa individer säljer sina leg när de lämnar landet är ju tyvärr omöjligt att kolla upp eftersom leget inte anmäls vara i fel händer.

Jag tog regnummer på bilen som hämtade prylarna, och lyckades spåra killen som hyrt bilen (med sitt eget leg och kreditkort). Fick alla uppgifter om honom av hyrbilsfirman och lämnade över snubben på ett silverfat till snuten. Tror du att snuten gjorde något alls? Icke då. Fick brev ett halvår senare... "den misstänkte antas ha lämnat landet". Duh! Fel misstänkt puckon.

En annan gång grips flera snubbar med våra prylar som de håller på att flytta från en lägenhet de blivit vräkta ur. Visserligen fick vi tillbaks prylarna, men tror du det blev åtal? Jag fick inte ens chansen att identifiera snubbarna.

Snuten är tyvärr ett stort jäkla skämt. En snut sa till och med rakt ut till mig... "nu vet du varför Hells Angels får jobb"!
Vi åkte runt i ghettoförorterna och bankade på dörrar med basebollträ för att hitta våra prylar, men la ner det när en snubbe talade om för oss att snubbarna vi letade efter var totalt samvetslösa knarkare märkta av inbördeskriget i sitt hemland. Att ta livet av någon var ingenting för dem. Den risken ansåg vi inte det var värt helt enkelt.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Bedragare/Skojare

Inlägg av Fredrik Sundström »

Bengan skrev:Hej! Tänkte höra efter om det är flera här på forumet som råkat ut för diverse "skojare"? Om någon är intresserad så hör av er för en liten "varningslista" på några jag råkat ut för!.

/Bengan
Jag vill ha via PM.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster