Karaoke-anläggning puts väck!

Har du blivit av med utrustning kan du efterlysa den här. Du som köper utrustning bör också ta en titt i denna kategori före ditt begagnatköp.
Mattias Lifberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 56
Blev medlem: mån 14 maj 2007, 12:19
Ort: Sala
Kontakt:

Karaoke-anläggning puts väck!

Inlägg av Mattias Lifberg »

Den 13/3 kom en dam och hämtade en karaokeanläggning hos oss. Den har aldrig återkommit. Anledningen till att jag redan i ett tidigt skede misstänker stöld, är att bokarens mobiler är avstängda och fasta nr är nedlagda. Den som ringde och bokade utgav sig för Carola på Carola´s Allservice i Norberg. Det som försvann var 2st DAS DS-112A, 1st JVC Karaoke-spelare i 4HE case, 21" TV samt kablar, stativ , mickar m.m. Jag har inga serienr just nu, men jag ska leta. Kännetecken: På en utav DAS-lådorna var det ett hål i plasten på ovansidan i storlek av två stycken 5-kronor ca. Vill man ha mer specifik information om denna "hyrestagare" kan man pm´a mig. Jag har telefonnummer, "namn" på den som hämtade m.m.
Mvh /
Mattias Lifberg
Scen- & Nöjesproduktion AB
http://www.scen-nojesproduktion.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Hoppas denna kan vara till någon hjälp
http://www.blocket.se/vi/15370043.htm?ca=10_k

Hon verkar vilja fly från Norberg...
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

verkar vara ett nystartat bolag som sysslar med allt från städning till takläggning och bilrepartioner.


http://nystartat0804.nyabolag.org/2008040434.htm
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Raderad användare1
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: mån 05 jun 2006, 15:41
Presentation: Denna användare är anonymiserad enligt önskemål

Inlägg av Raderad användare1 »

Vilken jäkla ****** :P Jag vet inte om ni gjort det tidigare men jag skrev till blockets kundservice och varnade dem eftersom det troligtvis är samma person.

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Raderad användare1 skrev:Vilken jäkla ****** :P Jag vet inte om ni gjort det tidigare men jag skrev till blockets kundservice och varnade dem eftersom det troligtvis är samma person.
ehh... vad varnade du dem för då?? Att hon är misstänkt för att snott en karaokeanläggning? Det tror jag knappast att Blocket bryr sig om. Om däremot karaokeanläggningen skulle vart i annonsen har det ju varit en annan femma.

Vem skickar ett falskmail och erbjuder en lägenhet i Uppsala så vi kan få fram hennes fungerande mobilnummer och hjälpa Mattias? ;)
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Raderad användare1
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: mån 05 jun 2006, 15:41
Presentation: Denna användare är anonymiserad enligt önskemål

Inlägg av Raderad användare1 »

Haha nä jag sa att det troligtvis var falska uppgifter och att de skulle kolla om det har några samband med andra händelser som blivit anmälda!

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

Trådar som denna hör EJ hemma i detta forum.

Vilda spekulationer i vad som har och kan ske i detta fall kan ej ses som seriöst.

Mitt enda råd är: POLISANMÄL PERSONEN!

-

Vidare: "Carola" & Carolas företag är en juridisk person, och skyddas därmed av PUL. Att hänga ut en person på detta sätt är därmed OLAGLIGT.

För vidare upplysningar angående PUL läs här och här

Fotnot. att EFTERLYSA försvunnen alt. stulen utrustning är helt okay. Men då ska inga referenser till några juridiska personer finnas med i inlägget, då det genast kommer att strida mot PUL.

Min rekomendation är att LÅSA och CENSURERA denna tråd så att detta problem EJ upprepas.

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Henrik Öberg skrev:Trådar som denna hör EJ hemma i detta forum.

Vilda spekulationer i vad som har och kan ske i detta fall kan ej ses som seriöst.

Mitt enda råd är: POLISANMÄL PERSONEN!

-

Vidare: "Carola" & Carolas företag är en juridisk person, och skyddas därmed av PUL. Att hänga ut en person på detta sätt är därmed OLAGLIGT.

För vidare upplysningar angående PUL läs här och här

Fotnot. att EFTERLYSA försvunnen alt. stulen utrustning är helt okay. Men då ska inga referenser till några juridiska personer finnas med i inlägget, då det genast kommer att strida mot PUL.

Min rekomendation är att LÅSA och CENSURERA denna tråd så att detta problem EJ upprepas.
Äääsch... vad är mest allvarligt? Sno grejjor eller bryta mot PUL?? Det är väl bara bra om vi kan hjälpa varandra mot dessa banditer anser jag. Hade inte de snott grejjor - så hade inte vi behövt nämna dem på forumet heller!
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Henrik: PUL hanterar inte juridiska personer.

Robban: Vilka lagar är ok att bryta mot då? Och vem bestämmer det?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Per Johanson skrev:Henrik: PUL hanterar inte juridiska personer.

Robban: Vilka lagar är ok att bryta mot då? Och vem bestämmer det?
Ja så länge kvällstidningar kan bryta mot hur mycket PUL som helst och kalla det "tryckfrihet" så tänker inte jag lägga ner mycket energi att följa den lagen... inte heller bryr jag mig särskilt om 90 och 110km hastighetsgräns utan kör gärna "+moms" ;)

Annars är det bara att vi startar en tråd på Flashback och länkar till den härifrån.... Där tar man inte detta med PUL så allvarligt :)

Jag säger det igen - Har inte Carolas Allservice i Norberg snott karaokeutrustningen så hade vi inte behövt nämna den firman här på forumet.
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Mattias Lifberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 56
Blev medlem: mån 14 maj 2007, 12:19
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Mattias Lifberg »

För det första!
Jag har aldrig sagt att den omnämnda personen stulit utrustningen. Bokaren kunde ju lika gärna ha ringt och sagt att den var från Crypton eller Festivalproffsen, eller hur...

För det andra!
Hade inte "bokaren" helt plötsligt försvunnit i form av avstängda mobiltelefoner och nedlagda abonnemang som ena dagen hänvisas till Örnsköldsvik och nästa dag inte har någon hänvisning längre, skulle det lika gärna kunna vara vem som helst. Att det namnet som hämtaren skrev på med inte existerar i detta land, gör inte det hela mindre skumt.

Min första reaktion var precis som de andra att finkamma Google, Eniro, Hitta och Ratsit, men vad ska man göra med dessa uppgifter?

Saken är polisanmäld och alla uppgifter jag fått är överlämnade dit. Mer kan jag inte göra (inte officiellt iaf...).

Anledningen till att jag la ut det på detta forum var att jag vill ge andra i den här branchen en tankeställare när de ska hyra ut saker, och inte göra samma misstag som jag gjorde (riktigt klantigt att varken ta leg eller bilnumret...) plus att det är ju ganska mycket större chans att någon på detta forum skulle uppmärksamma en plastlåda med ett speciellt hål i än någon på t.ex. polisen.
Jag tycker dessutom att det är befogat att höja ett varningens finger för någon som ringer och utger sig för att vara någon från den firman, även om en bedragare kunde ha använt vilket företagsnamn som helst.
Mvh /
Mattias Lifberg
Scen- & Nöjesproduktion AB
http://www.scen-nojesproduktion.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

i see... var kanske lite trött inatt och läste kanske inte att personen "utgett" sig att vara den och den, utan trodde du visste att den var från den firman.

Ja ja... hur som helst så hoppas vi sakerna dyker upp så snart som möjligt. Men man börjar tappa tron på att sånt inträffar när det spårlöst kan försvinna halva LA-system och stora digitalmixers utan att komma tillbaka till rätta ägaren. Såna grejjor som det inte finns så många ex av i Sverige ens.
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Mattias Lifberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 56
Blev medlem: mån 14 maj 2007, 12:19
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Mattias Lifberg »

Förresten...

Jag håller med Henrik om att denna tråd ska inte handla om att spåra någon person. Jag tycker heller inte att den ska handla om PUL.

Men om det skulle vara så att någon har stött på min utrustning, eller vet var denna person befinner sig, skulle jag vara tacksam för ett PM...
Mvh /
Mattias Lifberg
Scen- & Nöjesproduktion AB
http://www.scen-nojesproduktion.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster