Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Här kan du diskutera dimmers, tillbehör mm.
Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Inlägg av Markus Hammerin »

Olle Nordberg skrev:attans då :-( Känner dock igen fenomenet :-) Någonstans ligger de alltid, som den där j'kla nyckeln till vattenposten som man vet att man lagt på ett bra ställe så den inte kommer bort över vintern :roll:
Man ska aldrig lägga saker "på nåt bra ställe", det är en garant för att inte veta var de är när man behöver dem. =)
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Re: Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Inlägg av Måns Nilsson »

Jag letar fortfarande efter fjärrkontrollen till min Squeezebox.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Olle Nordberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 06 okt 2009, 05:15
Presentation: Lantmätarstuderande som läst musikproduktion under gymnasietiden, spelar på allt som låter och varit ljustekniker i KVSIF, samhällsbyggnadsektionens spex. Är del av teknikgruppen för detta spex och tidigare ordförande vilket aldrig hindrat mig från att fastna i kabelhärvorna och roa mig.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Inlägg av Olle Nordberg »

Nicke: Du har händelsevis inte sprungit på några elscheman?'

Btw. jag hittade vattenpostnyckeln, den kom fram när jag skulle ta fram cykeln, hade satt fast den på samma nyckelring som cykelnyckeln :D

Användarvisningsbild
Johan Söderberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 15 dec 2010, 00:22
Presentation: Mr Distingo Scenproduktion.
Ljus och scendesign för scen och event.

Nu i Malmö!
Kontakt:

Re: Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Inlägg av Johan Söderberg »

Instämmer i :
Ang LPS. båda switcharna från varandra eller båda switcharna ihopmot varandra.
Det ena är + ref 0 till +10 det andra är -10 till 0V
På moderkortet skall det finnas två switchar. Borde räcka med att skjuta dem i rätt läge!

Användarvisningsbild
Johan Söderberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 15 dec 2010, 00:22
Presentation: Mr Distingo Scenproduktion.
Ljus och scendesign för scen och event.

Nu i Malmö!
Kontakt:

Re: Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Inlägg av Johan Söderberg »

Och:
Härligt! Då blir det att få fatt i en kabel...!
Jag har en del gammalt Kpt-kablage liggande. Är det av intresse?
Annars tror jag du kommer enklast undan genom att använda Celcons AUX-D-don. Kpt är okul att löda...

Och Ps.
Moderkortet kan lyftas rakt upp ur vagnen precis som dimmerkassetterna.
Det förenklar troligen jakten på switchar, såväl som ev fotografering av dem. :D

HEJ!

Olle Nordberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 06 okt 2009, 05:15
Presentation: Lantmätarstuderande som läst musikproduktion under gymnasietiden, spelar på allt som låter och varit ljustekniker i KVSIF, samhällsbyggnadsektionens spex. Är del av teknikgruppen för detta spex och tidigare ordförande vilket aldrig hindrat mig från att fastna i kabelhärvorna och roa mig.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Omvandla 0-10V signal(fr. mixern) till analog avabdimmer

Inlägg av Olle Nordberg »

Halloj!

Det kan absolut vara av intresse! Kablage är alltid ett gissel att ha komplett och någon extra kabel i reserv, speciellt när prylarna börjar komma till åren och inte är det vanligaste längre. Även om jag är osäker på vad KPT-kablage står för(Jag antar att ordlistans definition på KPT inte stämmer: Kognitativ PsykoTerapi :mrgreen: )

Har inte varit och pillat på prylarna på ett tag nu, fick semester från jobbet och varit med familjen istället men börjar väl dra ihop sig att få ordning på det här nu också.

/Olle

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster