DIMMERPROBLEM

Här kan du diskutera dimmers, tillbehör mm.
Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Nicke Löfgren skrev:Detta är inställningarna på fronten!

Selettore del canale seriale di partenza. La somma dei numeri più uno dei micro-interruttori posizionati
verso l’alto determina il numero del canale di partenza. Ad esempio: 1+(001+004) = 6, quindi il
canale 1 del P810/D o P610/D sarà pilotato dal sesto canale del segnale seriale di ingresso. Se tutti i
micro-interruttori sono posizionati verso il basso, canale di partenza è 1+(0+0+…+0) = 1, quindi il
canale 1 del P810/D sarà pilotato dal primo canale del segnale seriale di ingresso.
Vilket lite snabbt översätt med Babel Fish blir:

Selector of the seriale channel of departure. The sum of the numbers more one of the micro-switches posizionati towards the high determines the number of the departure channel. As an example: 1+(001+004) = 6, therefore channel 1 of P810/D or P610/D will be piloted from the sixth channel of marks them seriale of income. If all the micro-switches are posizionati towards the bottom, departure channel is 1+(0+0+... +0) = 1, therefore channel 1 of the P810/D will be piloted from the first channel of marks them seriale of income.

Alltså alla dippar av, som fler har skrivit här, det måste vara något ytterligare fel om den nu har fungerat korrekt med alla dippar av tidigare.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

ahh okej tack :) mm ja vet de e provat me så de e inte felet!

jag iaf nu snackat me Mathias Norén som serva dimmern och han ska skicka ett nytt dmxkort till mig så vi alla får hoppas de e felet :)

och så har jag hyrt in en 1kanalsdimmer till giget imorn så det löste sig iaf!

TACK för alla svar!!!!! jag återkommer om det inte funkar med nya kortet :)

återigen TACK!!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 23:39
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ekstam »

Tala om vad felet var sen är du snäll....
________________
Daniel Ekstam
SMART Lights & Rigging

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

det ska jag göra !

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

hej igen !

tillbaka nu efter ha provat och bytt dmxkortet! funkar fortfarande INTE........ helt hopplöst har provat allt nu känns det som =/

Andreas Staglianó
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: sön 08 okt 2006, 10:07
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Andreas Staglianó »

Ring Mattias på hans mobil, nr finns på Interlites hemsida, han är på Plasa nu och kan givet fråga ngn av SGM killarna där.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Fungerar dimmern??

Jag upptäckte ett "konstig" sak idag. Jag skulle adressera en dmx burk och den ville heller inte funka på 1:an, Jag sket i att ställa dipparna, alla står i off läge å vipps så funkar kanal 1

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Är du sarkastisk nu? Det är inget konstigt alls! Vissa fabrikat använder 0 som dmx1 dvs alla avslagna =1 så får man räkna ett minus när man ska ställa dmx värdet! Dumt? ja men så är det..

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Nä, jag var helt seriös. Har aldrig varit med om det

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Hehe...läste tråden igen! Tydligen så var detta redan diskuterat :-)

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja det var därför jag blev så osäker:)

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Om du inte har alla av = 1 kan du bara ställa in upp till kanal 511 med 9 switchar. (Spelar oftast ingen roll då en dimmer oftast har mer än 1 kanal.) Vanligt med 10 switchar, pris och storlek är inte speciellt stort för en extra dip-switch så det kan lätt vara värt det för enkelheten :)
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

Nicke Löfgren skrev:Fungerar dimmern??

Jag upptäckte ett "konstig" sak idag. Jag skulle adressera en dmx burk och den ville heller inte funka på 1:an, Jag sket i att ställa dipparna, alla står i off läge å vipps så funkar kanal 1

sha sha! nää dimmern funkar ej ! elr. kanal 1 funkar inte...:P men jag ska skaffa ny dimmer snart !!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Men hade du inte servicegaranti på den där?

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

den är jättegammal och så är jag 3 ägaren (om ja minns rätt )

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

ja men var det inte efter en service som detta felet hade uppstått. eller var det nån annan dimmer? Isåfall är ju firman som utförde servicen skyldig att reparera eller på annat vis åtgärda felet.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster