Dimmerfrågor

Här kan du diskutera dimmers, tillbehör mm.
Theodor Ranebo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 138
Blev medlem: sön 21 jan 2018, 20:21
Presentation: Hej
Är en 20 årig skåning som gillar att bygga egna högtalare, både för hemma och PA-bruk. Är även allmänt intresserad av ljud och ljusteknik

Re: Dimmerfrågor

Inlägg av Theodor Ranebo »

Så kan det ju va med dimmrarna
Men när det gäller högtalare så står jag klart fast vid att de gamla är mycket bättre än det nya, dels pga att det är mer elektronik i de nya som kan pajja, dels för att allt ska va så jäkla kompakt å lätt idag.
Nä, finns inget idag som spöar en gammal hornhögtalare med hög verkningsgrad som är byggd som en stridsvagn och har element som tål att grillas med hög effekt timme ut o timme in utan att brinna upp
Men dimmrar är det ju kanske annat med, men det blir i vilket fall som helst en gammal AVAB-dimmer för mig. Jag är ju inte miljonär direkt...
Var hittar man reservdelar till dimmrar förresten?

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dimmerfrågor

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Jag har en Okero 1219 i case till salu om du är intresserad. 32 A in 12 kanaler, DMX in och ut.

/Thomas

Oskar Carl Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 06 dec 2014, 10:40
Presentation: Johansson Eventteknik - Ljud, ljus och evenemangsteknik i Jönköping
Ort: Jönköping

Re: Dimmerfrågor

Inlägg av Oskar Carl Johansson »

Har ev. en Green Ginger dimmer (3st rättan sagt ihopbyggt i ett rack) med 12ch och DMX konverterad som jag kan släppa för en riktigt billig peng.

Skicka ett PM om du är intresserad!
Johansson Eventteknik - Ljud, Ljus och Scenteknik i Jönköping

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster