Bortplockning av subkategorier

Här hittar du nyheter om vad som händer på forumet och omröstningar.
Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Bortplockning av subkategorier

Inlägg av Jonas Larsson »

Hej

Jag har plockat bort alla subkategorier. Anledningen till att vi införde dem var för att slippa få en så lång startsida men jag tänker mig att man numer har lite bättre upplösning och det blir lite tydligare vilken underkategori man ska posta i eftersom hjälptexten nu syns direkt. Dvs fler inlägg hamnar i rätt kategori direkt = mindre arbete för mig att flytta trådar till rätt underkategori.

Ni får gärna ha åsikter om detta, blev det väldigt rörigt i stället eller fungerar det?



För övrigt så har jag bla:
Flyttat underkategorin "Musik" till "Ljud" och döpt om den till "Musik/Ljudeffekter" och flyttade in alla trådar som handlade om ljudeffekter från övrigt.

Flyttat underkategorin "Stulen utrustning" till "Annonsplank", tycker den ligger bättre i närheten av köpes/säljes så man lätt kan kolla så man inte köper något stulet.

Delat upp underkategorin "Personal" till "Personal eftersökes" (här kan ni annonsera efter personal) och "Personal erbjudes" (här kan ni som vill in i branschen marknadsföra er själva)

Båda ovanstående underkategorier är flyttade till "Annonsplank" så att vi har köpes/säljes/stulet/hyres och personal på samma ställe.

Övriga personaldiskussioner som fanns i den gamla underkategorin "Personal" är flyttad till "Ekonomi/marknadsföring" som nu också har fått tillägget personal.

Underkategorin ellära är omdöpt till "Strömförsörjning/Ellära"

Har uppdaterat en del hjälptexter till resp underkategori och gjort lite allmän sortering av trådar som legat i fel underkategori.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Bortplockning av subkategorier

Inlägg av Jacob Henriksen »

Tumme upp! :)
JW Ljud- och Ljusteknik HB | www.jwljudoljus.se | Bollnäs, Gävleborg

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Bortplockning av subkategorier

Inlägg av Jonas Larsson »

Har jobbat vidare under dagen och gjort följande:

Delat upp underkategorin "Hyres" i "Utrustning subhyres" (Här kan du efterfråga utrustning för dina tillfälliga hyresbehov.) och "Utrustning uthyres" (Här kan du erbjuda dina udda produkter för uthyrning.)

Lagt till underkategorin "Samtransporter" då jag tyckte det var ett bra initiativ. Har du en tom transport och vill hjälpa en kollega eller har du något som behöver transporteras? Då är detta underkategorin för dig. Ligger också under "Annonsplank". Har fyllt på med lite tidigare samtransporter.

Lagt till underkategorin "Casar/Rack/Tejp" för casar, rack, inredningar, 19" paneler, plastcasar, överdrag, märkningar, gaffatejp mm.

Lagt till underkategorin "Tyger/Matta" för tyger, textiler, backdrops, mattor mm.

Det fanns en del inlägg i "Övrigt/Off Topic" som berörde ovanstående och motiverade dessa två nya underkategorier. Förhoppningsvis gör dessa det lite lättare att hitta vad som eftersökes. Har hunnit igenom ungefär hälften av "Övrigt/Off Topic" och fortsätter att flytta inlägg till de nya kategorierna allteftersom.

Ekonomi/marknadsföring/personalfrågor bytte namn till "Företagande" och innefattar drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm.

Ni får gärna komma med övriga tankar/ideér gällande de olika underkategorierna.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster