Mailadress i profilen (Queerdoo, Jonas!)

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Mailadress i profilen (Queerdoo, Jonas!)

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag har märkt att jag får mer spam sedan jag lagt upp min mailadress i profilen, och jag gissar att det är för att forumet inte har någon programvara som skyddar från "harvesting" av e-mailadresser (vilket en del större forum har, men jag vet att det är dyrt).

Jag försökte därför ändra mailen i profilen till "hasse(at)technosound(dot)se" istället, vilket gör att harvestingprogrammen inte tar adressen, men användare fattar vad det betyder och kan maila. Men där sa forummjukvaran aja baja. Finns det någon möjlighet att ändra det?

Jag vill gärna att andra har möjligheten att maila mig på min standardadress (i motsats till nån anonym hotmail), men jag vill definitivt inte hamna hos en massa spamservrar, eftersom det är en adress som inte låter sig bytas ut i första taget.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Ska ta och kika på vilka möjligheter det finns att fixa det...
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Hmm. Jonas upplyste mig om att det finns ett fält i användarinformationen för mailadresser som är spamproof....
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Vart är det du försöker lägga upp din mailadress? Direkt i "forumsprofilen" (klicka på knappen "profil" under rubriken "forumet") eller är det i "ljudoljusprofilen" (klicka på knappen "ändra mina inställningar" under rubriken "mitt konto") ?

Ändrar du dina inställningar för själva "ljudoljusprofilen" så har du två mailrutor att välja bland, den första heter "E-postadress" och här måste en korrekt e-post adress anges för att forumet ska kunna skicka ut lösenord, notiser om PM, svar i bevakade trådar etc, men sedan har du en mailruta därunder med rubriken "Falsk E-postadress:" och denna kommer att ligga uppe publikt, och där kan du ha din mailadress "spamproof".

Invecklat? Tja, allt ska inte vara lätt här i världen :roll:
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

I ljudoljusprofilen gick det som sagt att ändra, men den riktiga adressen ligger ändå kvar i forumprofilen. Skulle gärna vilja spamproofa den med om möjligt.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Den du skriver in som "falsk" i ljudoljusprofilen ska automatiskt hoppa över till den gamla forumprofilen, gör den inte det för dig? Testade tidigare och för mig funkar det så iaf.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Hm.. undrar hur detta fungerar nu när vi har gått ifrån portalen? Väljer man att inte visa sin epost publikt bör det ju inte vara några problem, då ligger den bara i databasen, men man kan fortfarande maila och liknande, fast adressen syns inte i profilen.

Eller så är detta inte alls ett problem i den formen som forumet är nu, kanske hade något med portalens "dubbla" inloggningar att göra?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Hur går det med det här??

Jag har nämligen också börjat få grymt mycket span i min inbox på sistone precis som Hasse och de är riktigt trist.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Har nu ändrat så email adressen syns inte nånstans i forumet, utan numera så kommer man till ett formulär om man vill maila någon i forumet, dvs om man nu vill maila någon, så går det via våran server.
//Magnus - Fegge & Mattes

Låst

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster