Förteckning över tekniker och firmor....

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Förteckning över tekniker och firmor....

Inlägg av Tobias Walka »

blev inspirerad av daniel i en annan tråd på off-topic och utvecklar den här...

hur vore det med ett register på någe sätt med var folk på forumet befinner sig i landet samt vilka firmor som är representerade. På frivillig basis naturligvis...
Jag vet att informationen till viss del finns i medlemslistan, men en mer lättöverskådlig lösning, något i stil med den på backstageworld vore kul.

jag har inga direkta eller bra förslag på lösningar som fungerar för er rent administrativt...som topicen anger....ett förslag....
Q.E.D

Daniel Börjesson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 115
Blev medlem: fre 09 apr 2004, 01:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Daniel Börjesson »

tack
ja tänkte mig mer en liknande den som finns på swecrew (som inte verkar fungera så bra dock) fasst bättre

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Kan inte alla skriva vart varför och hur dom jobbar i denna topicen eller en ny, så kan någon vänlig själ med mycket tid över sammanställa det!

Typ:

Namn: Gustaf Tydén
Stad: Falun
Firmanamn: JH Showbiz
Hemsida: www.jhshowbiz.se
Övrigt: Väldigt söt i tomteluva

eller något liknande...

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Re: Förteckning över tekniker och firmor....

Inlägg av ElectroAudioHB »

Walka skrev:blev inspirerad av daniel i en annan tråd på off-topic och utvecklar den här...

hur vore det med ett register på någe sätt med var folk på forumet befinner sig i landet samt vilka firmor som är representerade. På frivillig basis naturligvis...
Jag vet att informationen till viss del finns i medlemslistan, men en mer lättöverskådlig lösning, något i stil med den på backstageworld vore kul.

jag har inga direkta eller bra förslag på lösningar som fungerar för er rent administrativt...som topicen anger....ett förslag....
En karta med små prickar på vore ju en praktisk ide.Så att man kan kolla vad det finns för personer och teknik tillgängligt i dom områden som man undrar över.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

om våra admin samtycker skulle jag kunna tänka mig att ta på mig uppgiften att sammanställa informationen i ett första stadie, man kan ju börja som så att man startar en tråd där folk får lämna specifika uppgifter för vidare bearbetning....
Q.E.D

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Eller att de som är intresserade av att vara med på listan helt enkelt PM:ar dig.

Kanske även ha information som mobilnummer tillgängliga om man är forummedlem?

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

aboslut...PM blir bra...
info som mobil och mail skall vara frivilligt tycker jag, men något sätt att bli kontaktad bör ju lämnas ut...
Q.E.D

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Säg till när vi ska börja bara!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Tanken är god, men sådanahär listor och register har en väldigt stor förmåga att bli "out-of-date" väldigt fort, folk registrer sina uppgifter, och byter sedan nummer, adress, flyttar etc och har sedan inte en tanke på att uppdatera sina uppgifter i registret.

En lösning vore ju iof att skicka ut ett mail någon gång per år "Hej, du kommer väl ihåg att du finns med i vår lista xx där du har registrerat följande uppgifter: bla, bla, bla, stämmer dessa uppgifter fortfarande kan du bortse ifrån detta mail, i annat fall är vi tacksamma om du vill uppdatera dina uppgifter", men då byter folk mailadresser så där föll den lösningen också bort :wink:

Idén är somsagt god, men att hålla en sådan lista uppdaterad är svårare...
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Ett bra mycket enklare sätt vore väl om alla faktiskt fyllde i lite mer info i sina profiler?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

absolut, om den infon skulle återfinnas i allas profiler så borde det väl vara lätt att sammanställa en mer lättöverskådlig lista utifrån den informationen....
Q.E.D

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jonas: Visst, folk byter mailadresser, men om man fortfarande är inne på forumet så funkar ju alltid PM.

Firmatelefonnummer och liknande byts ju mycket mer sällan dessutom.

För, vi vill väl att den här listan ska ta upp fler än alla på forumet, eller?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Kallas inte det databas...

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

LingoIngo: Vad spelar det för roll? :roll: :wink:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Att det inte är så mkt att sammanställa om profilinfon redan är i en form av databas. Då gäller det ju bara att ha ett vettigt sätt att presentera infon på.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Ska man ha med andra än de som är aktiva på forumet blir det nog, som Jonas sa, en svår eller nästintill omöjlig uppgift att hålla informationen aktuell.

Jag tror att det vettigaste är att från profilinfon sammanställa en mer utförlig lista på oss aktiva, även frilanstekniker osv, samt sedan ha en länklista (den finns ju redan) med andra företag.

Det intressanta tycker jag är att man vet lite mer om de man diskuterar med här på forumet, och kan kontakta dem om man söker folk/produktion på den ort de råkar befinna sig.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

ja, min tanke var inte att man gör som på backstageworld där vem som helst får skicka in utan snarare att det bara gäller oss aktiva på forumet.
Q.E.D

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Walka skrev:ja, min tanke var inte att man gör som på backstageworld där vem som helst får skicka in utan snarare att det bara gäller oss aktiva på forumet.
Okej, då är jag med!

Ska väl gå att slänga ihop en lista som hämtar upp informationen ifrån allas profiler så att infon på detta vis alltid är aktuell, bara man kommer överrens om vilken info som ska finnas, och skapar flera "fyll i" rutor för den informationen.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

cyberpunk: Bra poäng. Folk får se till att lägga till fler firmor på länklistan helt enkelt, så hittar man ju kontaktinfo som är up to date där på resp. företags sida.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Alla överens... lysande. Då gäller det bara att få alla dönickar att fylla i profilerna ordentligt! Frivilligbasis eller fler obligatoriska fält?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster