Förslag på ny kategori: "Backline"

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Förslag på ny kategori: "Backline"

Inlägg av Henrik Hansson »

Med anledning av den diskussion som nyss förts i Mixer/FX/Insert-kategorin föreslår jag att man kan lägga till en kategori där det finns utrymme att diskutera backline, något som är relevant för ljudtekniker hur man än ser det. Här skulle man isf kunna diskutera sådant som gitarreffekter, gitarrer, basar osv osv men även sådana saker som hur man lämpligast mickar upp en gitarrförstärkare från märket X eller en Leslie och liknande. Jag tycker det är konstigt att helt utesluta instrument från denna diskus då ljudteknik till stor del förutsätter att någon form av instrument förekommer. Detta skulle även öppna upp för diskussioner för de som är inblandade i professionella (eller semiprofessionella) studiosammanhang där instrument är en väldigt viktig del, iaf som jag ser det.

Bara en tanke från min sida.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Gäst

Inlägg av Gäst »

Visst, för min del så kan ni gärna stoppa in en bilkategori också, jag åker bil till gigget. Ärligt talat så kan man sätta gränserna var man vill. Men backline har varken med ljud eller med ljus att göra enligt mitt förmenande. Och faktum var att det var det innehållet forumet hade till en början, vi samlades för att diskutera ljud och ljus för live- och djbruk. Inte studio, inte instrument, inte transporter, men visst vi har en (totalt död) scenkategori så varför inte?

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Med just det här forumet kommer jag inte göra så mycket åt kategorierna, fast med det nya som är under utveckling som kommer vi banta ner med kategorierna...
//Magnus - Fegge & Mattes

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

Varför inte bara lägga en topic med rubriken "Uppmickning" under kategorin "Mickar/Di-Boxar"??

Borde väl bli enklast?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster