Såg ju bra ut

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Har ändrat mig om den nya layouten

Inlägg av Magnus Lindgren »

Nicke Löfgren skrev:Näää!!
Är det bara jag som känner att forumet har blivit "DÖTT"????

Finns ingen feeling, När man går in på första sidan, så är det bara text, ingen direkt bra layout, å var ser man att det är nya trådar?!
Blaskig färg, här skulle man kunns själv i sin profil kunna ändra själv som många andra forum.

Kollar man nya inlägg så är det BARA text, vissa är så flumming med sin ämnesbeskrivning så man vet inte vad det handlar om och ännu minde vilken avdelning tråden tillhör.

jag brukar vara anpassningsbar med det mesta men detta känns inte roligt att fortsätta om man inte får en snabbare överblick vad som händer på forumet
Det är ju lika mycket/lite text nu som det va innan på index-sidan. Samma sak med nya inlägg... Är ju precis lika mycket som det var innan.


Enklaste sättet om man direkt vill se nya inlägg (inläggsräknare kommer inom kort) är att länka sin favorit till http://www.ljudoljus.net/search.php?search_id=newposts" onclick="window.open(this.href);return false;

Olästa/uppdaterade inlägg är uppmärkta både på index-sidan samt när man visar nya inlägg.


Nu ska jag bli lite bitter, att andra forum tillåter att man får välja tema själv är lite lamt tycker jag... Inte f-n är det så på Aftonbladet, Expressen, IDG what so ever. Själv tycker jag att det är en stilren och lättöverskådlig layout vi har fått fram och inte lika prålig och dyster som den förra vi haft i tre år.

Ett tips; ge det ett chans. Iof visste man att det skulle bli lite gnäll.


Leif; favicon.ico finns.
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Leif Baltazars »

La bokmärke till denna sida http://www.ljudoljus.net/ucp.php?mode=login" onclick="window.open(this.href);return false; eftersom jag vill gå direkt till login utan att klicka någon extra gång. Då lämnar inte sidan någon favicon i sitt bomärke. Det gör däremot huvudsidan upptäckte jag nu när jag labbade lite. Upptill i adressraden lämnas inte heller något "bomärke" som det gjordes tidigare. Inte för att det gör så mycket men jag ville uppmärksamma mina iaktagelser.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Mattias Carlsson »

plus för att det gå mycket mycket snabbare. (hatar att vänta:P)
minus för färgerna, jag tycker allt "smälter" ihop lite och blir svår tydligt. Kanske är en grej man vänjer sig vid men jag ha lite problem med färgerna.
Men man ska va glad att det finns folk som ens tar sig tid att gö så ett sånt här forum finns.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Jonas Larsson »

Fortsätt att komma med tips, ideér, synpunkter och kanske lite mer konkreta förslag på vad som bör göras! Alla använder forumet på olika sätt och tycker på olika sätt, vi försöker kompromissa så att merparten av er besökare blir nöjda.

En ny server, ny phpBB version och ny layout medför att vissa funktioner har tillkommit, vissa har försvunnit och vissa är samma som tidigare, men vi måste få veta vad som blivit bättre eller kanske sämre om vi ska försöka trimma in den nya layouten så att det passar merparten av besökarna.

Många har förväntat sig att forumet skulle vara nere tills den 4e, så det är nog först nu när merparten återvänter som vi kommer få "den stora massans åsikt" om det "nya" forumet.

Vi lyssnar, och tar till oss av era åsikter och gör förändringar i den mån det är möjligt / vi tycker det är befogat.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Anton Gildebrand »

Varför har ni tagit bort sökfunktionen från fältet ovanför? nu måste jag gå via visa nya inlägg för att söka. är dessutom inte vän med sökfunktionen nu heller. tex när jag söker på "hz-400" så får jag inga träffar. när jag däremot söker på "hazer 400", då hittar den en tråd som innehåller "hz-400".

Jag vill också kunna se titeln på senast skrivna inlägg från respektive kategori på förstasidan istället för att bara få se vem som skrivit det senaste för det finner jag ointressant.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Leif Baltazars »

ÖNSKEMÅL: Önskar att t ex "Visa nya inlägg" länken även finns längst ner på sidan. Då jag har det senaste inlägget sist så känns det bekvämare om den länken skulle finnas även längst ner för att snabbt komma tillbaka till nya inlägg sidan och börja med nästa tråd.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Johan Karlström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 47
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 19:14

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Johan Karlström »

Ett till önskemål:

När man trycker i "Visa nya inlägg" och sedan på tex denna tråden så visas sida 1 först så får man sedan trycka vidare själv..
Tycker det hade varit skönt om man hade kunnat hamna på sida 2 med en gång.
Sida 1 har man ju redan läst.
Sedan finns det ju dom som inte läst 1a och/eller 2a iof. Men det borde la gå och få det individuellt.. alltså om jag har läst alla utom senaste inlägget (som nu låg på sida 2) så borde jag hamna på den sidan där mitt första olästa ligger.

Hoppas någon fattar vad jag menar...

Tack :D

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Mikael Heurlin »

Om du klickar på den lilla ikonen till höger om användarnamnet så kommer du till senaste inlägget!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Magnus Lindgren »

Anton Gildebrand skrev:Varför har ni tagit bort sökfunktionen från fältet ovanför? nu måste jag gå via visa nya inlägg för att söka. är dessutom inte vän med sökfunktionen nu heller. tex när jag söker på "hz-400" så får jag inga träffar. när jag däremot söker på "hazer 400", då hittar den en tråd som innehåller "hz-400".

Jag vill också kunna se titeln på senast skrivna inlägg från respektive kategori på förstasidan istället för att bara få se vem som skrivit det senaste för det finner jag ointressant.

Sökfunktionen kommer att komma tillbaka, blev inte så bra när vi la in den första gången.

Anledningen att du inte får några träffar när du skriver med bindesträck/minustecken är att det tolkas som minustecken, dvs hz minus 400... Ungefär precis så som Google fungerar.

Ska se om det går att lägga till att ämnet syns på förstasidan också.


Leif: slänger in den länken inom kort.



En del önskemål/förslag är ganska enkla att implementera, andra kräver lite mer modifikationer.
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Anton Gildebrand »

nä men när man söker på google på hz-400 så räknar den inte alls det som minustecken. tror bara det är om man skriver hz -400. Vore bra om det går att göra så att man kan söka med bindestreck.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Magnus Lindgren »

Anton Gildebrand skrev:nä men när man söker på google på hz-400 så räknar den inte alls det som minustecken. tror bara det är om man skriver hz -400. Vore bra om det går att göra så att man kan söka med bindestreck.
Ska se om det finns någon mod för det.
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Jonas Larsson »

Johan Oleniusson skrev:Ett till önskemål:

När man trycker i "Visa nya inlägg" och sedan på tex denna tråden så visas sida 1 först så får man sedan trycka vidare själv..
Tycker det hade varit skönt om man hade kunnat hamna på sida 2 med en gång.
Sida 1 har man ju redan läst.
Sedan finns det ju dom som inte läst 1a och/eller 2a iof. Men det borde la gå och få det individuellt.. alltså om jag har läst alla utom senaste inlägget (som nu låg på sida 2) så borde jag hamna på den sidan där mitt första olästa ligger.

Hoppas någon fattar vad jag menar...

Tack :D
Vad jag vet så fungerar "Visa nya inlägg" precis som förut, dvs klickar du på "Gå till första olästa inlägget" -> Bild <- så kommer du till första olästa inlägget, oavsett om det är på första eller andra sidan, precis som tidigare.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Anton Gildebrand »

Varför dyker det upp massa "gammla" inlägg ibland när man klickar på visa nya inlägg?
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Michael Christiansen »

Oki härifrån med ny layout - men jag tycker ändå att det är taskigt att jag har blivit ett år äldre i det nya forumet...

Är det bara jag som har tappat typ 6 månader av mitt liv?

Då vill jag ha sänkt skatt i det nästa halvåret!

trevlig helg

Michael Christiansen
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Jacob Henriksen »

Saknar funktionen där man såg vilka som varit inne på tråden och hur många gånger. :?

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Såg ju bra ut

Inlägg av Magnus Lindgren »

Michael Christiansen skrev:Oki härifrån med ny layout - men jag tycker ändå att det är taskigt att jag har blivit ett år äldre i det nya forumet...

Är det bara jag som har tappat typ 6 månader av mitt liv?

Då vill jag ha sänkt skatt i det nästa halvåret!

trevlig helg

Michael Christiansen
Det är en bugg i konverteringen som har vänt på månad och dag, så alla har råkat ut för det.
//Magnus - Fegge & Mattes

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster