Rykten...

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Gäst

Rykten...

Inlägg av Gäst »

Har den sista tiden läst några inlägg här på forumet som talar om hur vissa företag sköter sina ekonomiska angelägenheter men också hur man riggar/utför jobb.

Mina tankar är av det allmänna slaget och inte på något sätt riktade mot dessa inlägg specifikt.

Är de verkligen rätt att vi diskuterar sådant på ett offentligt forum är min fråga till er andra? Jag har ingen aning men det känns som att de berörda företagen i alla fall borde få en chans att försvara sig, och inte bli utsatta för ryktesspridning.

Jag menar, dåliga jobb har vi alla gjort, och gör fortfarande, man blir bara bättre på att maskera missarna... Och visst har man varit inblandad i projekt där betalningsförmågan har understigit ambitionsnivån på ett eller flera sätt.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Men du har ju bra kontakt med de stora företagen, kan inte du be dom komma hit och försvara sig? Det hade höjt forumet lite oxå!!!
Jag tror att många lär sig av andras misstag vid riggningar, tex. tror jag att en del riggade med spännband innan för de trodde att de var pålitligt tills de får hör argument mot varför det inte är bra att använda! :lol:
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

En bild som man frivilligt lagt ut på nätet är väl en sak, då finns ju så att säga bildbevis för att man har gjort på ett visst sätt.

Om jag drev ett företag och upptäckte att folk sa att vi snart är i konkurs eller inte sätter fast sakerna som vi flyger på ett klokt sätt så skulle jag nog bli rätt sne i alla fall om jag inte haft en chans att förklara mig.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Konkurs snacket kan jag hålla med om, men man måste kunna stå för sina riggningar, eller?
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Visst har du rätt Ingo.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, så det är alltså helt ok med dig om jag säger att TMT Mobile Disco lägger trossen på högtalarna, inte drar fast skruvarna i hakfästena och använder balsnöre för att säkra saker vid fasta installationer och att jag sett det på ett gigg?

OBS! DET OVANSTÅENDE ÄR ENDAST ETT PÅHITTAT EXEMPEL!!!

Jag kanske aldrig varit i närheten av något ni gjort ens?

Nu drar jag det hela flera steg längre än vad vi ens varit i närheten av men... Poängen är densamma. Det jag just gjorde är på gränsen till det straffbara handlandet förtal men för att hålla nivån professionell och trevlig är det kanske en bra idé att hitta på någon regel för detta? Vad vet jag? Eller blir det för mycket regler?

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Om du skulle ha sett det på en bild och vetat om att det var vi som hade gjort det så ja helt klart!!! (nu skulle du aldrig hitta något sådan bild eller sett det på några av våra gigg)! Jag tror att det är bra att få en känga om man har gjort något fel för då gör man inte om det!!! Men narurligtvis ska det ligga en sanning bakom.
Sedan tycker jag att det är ett klumpigt exempel du skriver, du kunde tagit ett påhittat företag även om du skriver att det var ett påhittat exempel kan folk tro att vi har gjort något liknande!!! Uppskattar om du ändrar det!!! :lol: :roll:
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan du inte läsa? :wink: Jag frågade om det var ok att jag säger i forumet utan att ha en bild som "bevis" att ni gjort så. Själva vitsen är ju att det inte är så kul att bli utsatt själv.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Lightguy: Jag tror inte att det är så bra att få en känga för en sak som hände för fem år sedan, om man nuförtiden inte behöver några kängor alls, utan bara förlorar kunder och rykte på det.

Som någon vis gubbe sa någon gång så krävs det en livstid att etablera ett rykte, och en sekund att förstöra det. Eller om det var Othelloreglerna det där :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Ingo: Ledsen jag har inte sett några inlägg om farlig riggning utan bild, förmodar att du syftar på trädriggningen, Timberlake/Aguilera och högtalarriggen!

Dawen: Företag som Varilite och Spectra+ är företag som skulle ha gjort korrekta riggningar även för 5 år sedan, men jag kan hålla med om att det inte är så kul för en person som gjorde ett misstag som nybörjare, men ärligt talat tror jag inte att man förlorar kunder på det, finns inte så många kunder som är här och kollar!!! Riggningarna började ju mest som en kul grej om inte jag minns fel!!! :lol:
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Lightguy: om du nu inte har sett det, är det för mycket begärt att be dig försöka föra ett hypotetiskt resonemang? :roll:

Jag sa i mitt första inlägg "Har den sista tiden läst några inlägg här på forumet som talar om hur vissa företag sköter sina ekonomiska angelägenheter men också hur man riggar/utför jobb. "

Det står just "läst" eftersom det inte var riktat mot inlägg där det finns en bild utan istället var riktat mot inlägg som behandlar hur man tycker att någon riggar i textform. Jag sa dessutom i meningen efter att detta inte syftade på något specifikt inlägg utan mer var en allmän fundering. Så snällla, kan du inte försöka att diskutera i allmänna termer i stället för att snöa in på en lampjävel i ett träd. :x
Senast redigerad av 1 Gäst, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Förlåt ingo trodde att du syftade på de bildinläggen vi har disskuterat, kan du någonsin förlåta mitt enormt stora misstag? :cry:
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag ger upp.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Knäckte jag dig? :lol:
Work sucks, send me on tour!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Lighguy.

Efter att ha läst allt ovanstående så måste jag nog tyvärr medela att det var du som blev knäckt!

Sorry.

Jag håller med Dawen här, man ska vara jävligt försiktig med att hänga ut folk. Se bara hur kul "NK mannen" Har det efter att hela svenska folket pekat ut honom som mördare. Det är ett par hack upp men det är exakt samma poäng! Jag tycker att man inte ska nämna några namn överhuvudtaget om man inte har riktiga bevis för det man säger.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Det är väll en jäkla skillnad på NK mannen och en fel riggning!!! Dessutom kan inte du stå för dina riggningar så ska du nog lägga av med att rigga och börja humpa istället där du inte har något ansvar!!! Men som jag har sagt innan så håller jag med om att man inte ska hänga ut någon pga. ekonomiska grunder. Kan oxå hålla med Ingo om att man inte ska hänga ut någon utan konkreta bevis men det jag har pratat om hela tiden är de två bilder som vi har disskuterat här.
Om man ska hård dra det så menar ni att man inte ska få disskutera exempel, trossras och andra olycker heller eftersom det om något hänger ut en person eller ett företag som dåliga!
Nej jag säger bara en sak tål man inte kritik då har man problem!!! (kom inte på något bättre) b :lol:
Work sucks, send me on tour!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Lightguy:

Men läs igenom det jag skrivit först så blir allt så mycket bättre!

Jag skrev att man inte ska hänga ut folk utan bevis, i fallet med trossraset så fanns det ju ganska tydliga bevis. ELLER HUR?

Jag skrev oxå att det var en stor skillnad mellan NKmannen och ett trossras men poängen är exakt den samma! Förstår du inte det så kan jag förklara mer ingående i ett PM.

Det handlar om spekulationer och hur farligt det kan vara.

Vem är det som inte står för sina riggningar?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag vet flera, men forumlagen om rykten säger att jag inte får meddela vilka! :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Gustaf(KMD) skrev:
Vem är det som inte står för sina riggningar?
Folk som inte vill ta kritik på ett sådant här forum i frågan om riggningar!
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan vi ta och hålla oss till tråden istället?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster