Språkbruket på forumet

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Per Johanson skrev:Om du ska fortsätta dra nytta av det samlade forumets komptens [...]
Då trådens ämne är språkbruk är det svårt att låta bli onödiga kommentarer om slarvfel :)
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Bra att du läser vad jag skriver Jonathan! Den bjuder jag så gärna på...
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Okej okej förlåt mig så jättemycket. Ska försöka bättra mig. Men nu är jag i en sådan ålder då man skriver med mycket förkortningar och liknande saker. Men ber så hemskt mycket om ursäkt.

Peace

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Be inte om ursäkt och förlåtelse, försök istället att förstå problematiken och förbättra ditt sätt att skriva på.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Sedan är det väl inte bara Emil det gäller, utan oss alla!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Nu kan jag inte hålla mig :-)

Jösses! Finns det inte viktigare saker att diskutera? Det här är ju ett bra sätt ge folk ångest att skriva nåt!

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Det enda någon har begärt i tråden är att man ska göra så gott man kan och läsa igenom sitt inlägg en gång extra innan man postar. Varför skulle det ge ångest?

Det r klart att det finns viktigare saker att diskutera, menn om alla skulle häfnalla till n massa förkortningar och slarva med språket tror ja att änu färre skulle orkar regisrera sig och posta lr what do u stink?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Daniel Eriksson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 01:00
Ort: Bromma
Kontakt:

Inlägg av Daniel Eriksson »

Jag tycker Per's sista inlägg summerar denna tråd alldeles ypperligt. :D

/Daniel

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

cna yuo raed tihs

Inlägg av Jonathan Olsson »

Fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too. Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.
I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of
the hmuan mnid,aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dsenot mtaetr in wahtoerdr the
ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsitand lsat ltteer be in the rghit pclae. The
rset can be a taotl mses and youcan sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid
deos notraed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh andI awlyas tghuhot
slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Tommy Pettersson skrev:Be inte om ursäkt och förlåtelse, försök istället att förstå problematiken och förbättra ditt sätt att skriva på.
Jag har förstått problemet och sa att jag skulle bättra mig.
Stavfel kan väll alla göra. Skriver man snabbt och har lite bråttom så blir det lätt att man sätter bokstäver på fel plats och gör ofta förkortningar som man lärt sig när man snackar på (till exempel) msn me folk som ofta skriver med förkortningar.

Peace

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Hjälp!!

Finns det inget viktigare att diskutera???

Har det kommit en diskotionstorka så att man måte diskutera något enligt mej totalt ovisentligt eller e man bara på jakt efter inläggs poäng för att toppa inläggsligan?

Själv så kan jag bli förbannad på folk som ska vara så perfekta så att de inte kan låta bli och hacka på felstavningar. Har man läs och skriv svårigheter så kan man läsa och läsa igenom det man har skrivit utan och se alla de stavfel man har gjort.

Så läg ner dethär nu och kom på något kreaktift och gör något vettigt och ha repekt för varandra och varandras åsikter så kan vi hålla oss på en seriös debbat. För vi vill väll inte ha ett dåligt ryckte över ljudoljus.net jag har redan hört två stycken vid olikatilfällen sagt att ljudoljus.net är endast ett hackplank för discokillar. Det e bara vi som väljer hur detta forum ska vara.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Marcus och Bullen, självklart finns det viktigare saker att diskutera, men ni verkar inte se poängen med försöka få forumet lite seriösare?

Det har ju sagts tidigare att vissa har svårt att med ord, att man är dyslektiker, men det handlar inte om att klanka ned på någon för det, utan det handlar om alla de som av lathet inte orkar uttrycka sig på ett seriöst sätt.

Vi har full förståelse för er som är dyslektiker, i inlägget över är det minst 20 "fel", men det handlar inte om era inlägg, ni gör så gott ni kan, utan det handlar om resterande som skriver slarvigt av ren slapphet.

Läs igenom Pers inlägg igen så kanske ni kommer fram till samma slutsats, att ett frum dr alla skrver slrvgt inte ser så seriöst ut, och där har du snarare ditt "discoforum"...
//Jonas - ljudoljus.net crew

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Per Johanson skrev:Det enda någon har begärt i tråden är att man ska göra så gott man kan och läsa igenom sitt inlägg en gång extra innan man postar. Varför skulle det ge ångest?
Slarvfel är en sak. Men att börja skriva om språkbruk och hur man använder svenska språket är en annan. Jag har t.ex. svårar att uttrycka mig i skrift än tal, därför jag inte skriver så mycket. Jag är övertygad om att ni har synpunkter på hur jag har formulerat mig, särskrivit eller icke särskrivet o.s.v.

Jag personligen har inte haft några större problem att förstå inläggen, om jag haft det så slutar jag läsa och går vidare.

Bullen

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Jonas Larsson skrev:Marcus och Bullen, självklart finns det viktigare saker att diskutera, men ni verkar inte se poängen med försöka få forumet lite seriösare?
Och den här diskussionen skulle få den att se seriösare ut?

Förlåt, kunde inte motstå ;-)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster