Riktigt namn i profilen

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Det är aldrig för sent att ge upp....! :)

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Undrar som ödmjukast varför vissa har kvar sina anonyma nicks medans andra har tvingats uppge sina riktiga namn?

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Det undrar jag också per, svaret som jag har förstått det är att vissa helt énkelt inte varit aktiva och därför inte kunnat "se" att dom ska byta. Men de finns aktiva medlemmar som inte heller bytt namn.
//Carpvik

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Och det är ok att vissa som är aktiva inte ändrar därför att?

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Dom måste byta själv och antingen skiter i det eller inte har fattat det.

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Det är självklart inte "ok" att medlemar som är Aktiva i forumet inte har följt de regler som satts upp, de gäller alla! Vi moderatorer får helt enkelt blir mera uppmärksamma och säga till de medlemar vi ser ej följt reglerna.
Vi tackar mycket för att du har gjort oss uppmärksamma på denna punkt.
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Erik, jag tror att iafall jag och ett gäng till av oss moderatorer har vetat om att det finns aktiva medlemmar som inte har sina riktiga namn. så de tycker jag var en dålig ursäkt. Den lösningen som är smidigast är ju att ge dom en varning och en deadline när namnet ska vara bytt annars så blir dom utslängda från forumet.

Någon som har något annat förslag?
//Carpvik

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jag arbetar regelbundet med att gå igenom användare och skicka ut PM / mail till de som ännu inte har ändrat sina användarnamn. Jag koncentrerar mig på de användare som fortfarande är aktiva, att få en användare som var inloggad senaste gången för flera månader sedan att byta namn är inte så lätt.

Mitt senaste e-post utskick gjordes 2006-06-10, och då fick ett 50 tal medlemmar som varit inloggade under april-maj-juni ett mail där vi återigen förklarade vad som gäller.

Vi har gjort flera påtryckningar via information på sidan, PM och mail till berörda användare.

Vissa användare har inte accepterat att uppge sitt fulla namn av olika anledningar och deras konton har pga detta inaktiverats. Att radera konton helt är inte aktuellt då det skapar tomrum i de aktuella trådar där personen har postat inlägg.

Vi kommer aldrig att få alla användarnamn utbytta, men jag har som mål att alla aktiva medlemmar ska följa våra regler och byta ut sina inloggningsnamn.

Alla nya medlemmar som registrerar sig måste direkt ange sitt fulla namn och en presentation, annars blir de aldrig aktiverade.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Per Johanson skrev:Undrar som ödmjukast varför vissa har kvar sina anonyma nicks medans andra har tvingats uppge sina riktiga namn?
Vore kul och intressant med en lite presentation från din sida. Du har väl lite i bagaget "så att säga".

Tjo

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 10 nov 2003, 01:00
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik Malmberg »

Jo, det finns ju en anledning till varför man har sitt nickname, kanske kan vi få en rad med nickname under det riktiga namnet, alternativt att det står inom citationstecken i användarnamnet eller nåt.

Det är ju kul med smeknamn, nåja, åtminstone de man får vara med o välja själv...

/H

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

En fogsvans och ett skydd till dragkroken tror jag. Vad menar du?

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja precis så menar jag!

Eller så menar jag att du har vart ute med mycket stora och tunga turnéer och gjort mycket av de stora jobben i vårt land, och så vidare.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Aha, nja så mycket stora turnéer vet jag inte om jag gjort men någon enstaka har det väl blivit. Förr alltså, nu är jag slipsnisse på heltid istället. Men jag antar att du vill att jag ska skriva en presentation i profilen? Ska ske, chefen!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Det är bra, du ska få en bulle på nästa personalmöte då!

:roll:

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Ni är medvetna om att ni är rätt mycket ute och seglar i offtopic-vatten va?

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Christoffer Carpvik skrev:Erik, jag tror att iafall jag och ett gäng till av oss moderatorer har vetat om att det finns aktiva medlemmar som inte har sina riktiga namn. så de tycker jag var en dålig ursäkt. Den lösningen som är smidigast är ju att ge dom en varning och en deadline när namnet ska vara bytt annars så blir dom utslängda från forumet.

Någon som har något annat förslag?
Okej, då är det kanske bara jag som inte har finkammat alla medlemars namn och missat de personerna, :roll:
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Möjligt..jag har inte finkammat..men pratat endel med andra moderatorer om det o så och förstått att så är läget..hoppas på att de blir bättring..
//Carpvik

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster