Moderering, en bättring vore på sin plats.

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Moderering, en bättring vore på sin plats.

Inlägg av David Wennberg »

Helt plötsligt försvinner trådar? 8O

Att diskussioner spårar ut är en naturlig händelse på diskussionsforum. Lösningen till att få forumet att fungera bättre är inte att ta bort trådar som inte fungerar, utan att gå in i trådar som håller på att spåra ur och få dem på rätt spår igen!

Det jag tänker på är Rikhards tråd angående hans hemsida. Visst, tråden spårade ur, men rädda hellre tråden genom att ta bort mindre lämpliga inlägg istället för att ta bort hela tråden! Det är väldigt enkelt att låsa en tråd för att senare under kvällen eller dagen efter rensa den och låta diskussionen fortgå. Den diskussionen angående vad ett företags hemsida bör vara gick nu förlorad :(


Den dåliga modereringen bl.a. gör att jag fr.o.m. nu väljer att lämna forumet, hoppas jag åtminstone tillfört en del och att fortsättningen blir bra! :)

/D
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Tråden raderades pga att vi inte vill ha reklam för privata hemsidor, man får gärna lägga en länk under "länkar" men vill man göra mer reklam för en sida där man har ägarintresse får man betala för en reklambanner, ett par till trådar är borta bla "kolla på xx som äntligen har uppdaterat sin hemsida" av samma användare.

Jag skulle gått in långt tidigare och raderat hela tråden, men som vi har sagt tidigare, vi har inte tid och möjligheter att sitta här 24/7 och barnvakta er användare, lite vett får ni ha själva...

Att du väljer att lämna oss är självklart tråkigt, men det är knappast pga den dåliga modereringen, du ska veta att du själv har tillfört en hel del "skit" i de flesta trådar, dvs gått in och skrivit massa annat som inte har tillfört tråden något, den sista tiden tog du dig i kragen och efter ditt inlägg om bättring har det fungerat kanonbra!

Välkommen tillbaka när du känner att du är mogen.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jonas skrev:Att du väljer att lämna oss är självklart tråkigt, men det är knappast pga den dåliga modereringen
Mestadels är det därför, faktiskt. Visst, jag har tillfört en hel del skit, det har du rätt i, men varför har skiten fått finnats kvar då? Jo, dålig moderering.

Ni ska inte sitta här 24/7 nej, men ni ska ha moderator som är inne relativt ofta och gör ett bättre jobb än vad de i dagsläget gör.

Trevligt förresten att du vet bättre än mig varför jag lämnar forumet :roll:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Måste instämma med Jonas om alla dessa meningslösa inlägg, det känns som att folk skriver saker som dom inte har en aning om, ta reda på fakta först!
Men även så tror jag många bara vill ha inlägg, och för det mesta skiter i vad som skrivs.

Jag tror att vi skulle behöva fler kunniga på detta forum, visst vi har Ingo, Cyberpunk, Jonas Stenvinkel, Mats på Bellalite, Jan-Eric Jansson, finns säkert fler på sidan som har varit inom branschen ett bra tag.
Jag tycker att vi "ungdomar" ska lyssna på dom och inte bara tjata emot varandra för att visa att vi har rätt, utan inse att man itne alltid kan ha rätt, det har iaf jag gjort, dom har trots allt mer erfarenhet och information om det mesta.

Jag själv ger mig bara in i en diskussion om jag vet att den fakta/information jag har stämmer, istället för att gissa.

För övrigt tycker jag att forumet är bra, bortsett från allt tjat emot varandra, men alla gör vi misstag, det är då man lär sig.

Sedan förstår jag dig Jonas att du tagit bort dessa trådar, ber så mycket om ursäkt att jag tagit upp dom.

Fortsätt så, så blir forumet snart en riktigt bra plats!
Senast redigerad av 1 Rikhard Tiittanen, redigerad totalt 0 gånger.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Dawen var inte du moderator aldeles nyligen? Varför gjorde du inget åt saken då? Rikhard du är ju oxå moderator, ta tag i det själva istället för att klanka ner på jonas och magnus som gör ett sjukt bra jobb. Dawen du hänger ju på detta forum i särklass mest av alla, varför kan inte du moderera på det sättet? Jag tror ingen har några invändningar mot det om du gör det efter de regler som finns och efter de riktlinjer du själv har tryckt på vid flertal tillfällen.

Ingo har väl dessutom oxå lämnat oss, han gjorde ju oxå ett halvtaskigt försök som moderator när han var ny på detta forum men gav upp väldigt snabbt!

Ta tag i det själva, jag tror både Jonas och Magnus mer än gärna vill ha hjälp med forumet och då kan väl ni, som tycker så sjukt mycket hela tiden om allting hjälpa till istället för att bara klaga.

tack puss

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Gustaf, du är en klok ung man.
Dawen, ...nej föresten jag avstår.

Så länge ingen har betalt för att vara moderator ska vi vara tacksamma för att nån öht gör detta. Keep up the good work.

Men...reklam??? Jag ser massor av reklam på siten, vad är värre med att skriva ut en hemsida och fråga om råd???
Jag ser reklam för Martin och TT varje gång jag öppnar sidan...
Lägg tillbaks länken, jag är nyfiken på diskussionen!

Försök nu få hit mer vettigt folk istället för att bli grinig och låtsas hoppa av.
Jan P.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Janne skrev:Gustaf, du är en klok ung man.
Tack det var vänligt!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster