Vilken låt blir årets sommarplåga?

Här kan du diskutera musik, ljudeffekter mm.
Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Vilken låt blir årets sommarplåga?

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Vad tror ni?

Jag skulle kunna ge en röst till Haiducii - Dragostea din tei
Det brukar ju räcka med en trallvänlig låt som oberoende hur full/nykter man är kan sjunga med i refrängen för att få en hit. :)
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Christian Markborn

Inlägg av Christian Markborn »

Nj ajag tycker den är lite för mkt dance för svenska folket lite billig techno ungefär..... Tror mer på gunthers teeny weeny string bikini och självklart komme rnån tung hiphop låt släppas de närmsta veckorna..... Vad hände med Madonns, Pink, Christina''s och Britneys version på We Will Rock You? Släpptes den? eller e jag helt ute o cyklar? :roll:

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Ja du kan ha rätt gällande gunthers teeny weeny string bikini.

Som lugnare R&B kanske Mario Winans Featuring Enya & P. Diddy’s nya I Don''t Wanna Know

En av club hitsen borde bli Junior Jack - Stupidisco som släpps denna månad, den har börjats spelas av Pete Tong på Radio1 förra veckan såg jag.
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Christian Markborn

Inlägg av Christian Markborn »

Jag började spela Junior Jack - Stupidisco för 4 månader sen..... Så jävla glassig *solglasögon* hehe före Tong

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag tror att Gyllene Tider släpper någon låt som kommer att bli en plåga. De ska ju ut på sin sista turné. Det sa dom i och för sig sist oxå!!
Work sucks, send me on tour!

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Gunther - Ding Dong Song kom in som ny på 14 plats på veckans Englands lista. Så det ser ut att bli en hitt även utanför Sverige nu.
Den finns även med på Månadens CD Pool (Pop Beat).

Gyllene Tider kommer ut med sin nya singel den 17 Maj till Radio stationerna läste jag (brukar innebära att den finns på nätet då med och i butikerna två till tre veckor senare) :evil:
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Bangoo
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 04 dec 2003, 01:00
Ort: Malmö

Inlägg av Bangoo »

Tror också starkt på Günther eller möjligtvis Haiduccii på de svenska dansgolven men mario winans lär ju redan vara uttjatad till sommaren tyvärr men en låt jag är hundra på kommer att bli het bland r&b hitsen är Nina Sky - Move Ya Body och likaså Beenie Man ft. Ms. Thing & Shawna - Dude.

/Bangoo

Användarvisningsbild
Carl-Fredrik Herö
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tor 20 nov 2003, 01:00
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Carl-Fredrik Herö »

Jag tror starkt på Günters Teeny Weeny String Bikini, tyvärr måste man väl säga..
Försökte köra den i lördags men karlskogaborna måste vara jävligt sega, kan inte festa loss om man inte vet vilken låt det är, tröttsamt, en låt är bra även om man inte har hört den förut.. Självklart finns det låtar som "växer" i popularitet men den är ju så självklar hit...

Jaja, hoppas stark på att man kan spela stupidisco för den är så otroligt underbar, tyvärr så är min erfarenhet att house inte funkar på "vanligt" folk. Eller har jag fel?
Carl-Fredrik Herö

KPS DiscJockeytjänst
http://www.kpsdiscjockey.se

Christian Markborn

Inlägg av Christian Markborn »

Av erfarenhet vet jag att viss house funkar annan inte, tex electro, deep och progressive hous efunkar int emedan funky, och disco house fungerar utmärkt i vissa fall........

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster