Ljudeffekter

Här kan du diskutera musik, ljudeffekter mm.
Terese Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 08 jun 2008, 12:38
Presentation: Frilansande ljudtekniker och numera VD för LLB, Branschorganisation.
Ort: Stockholm

Ljudeffekter

Inlägg av Terese Johansson »

Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta ljudeffekter till en teaterproduktion som jag jobbar med nu, "Nathan den vise" som utspelar sig i Jerusalem. Vi behöver böneutrop. Men det har visat sig att det är lite svårt att hitta bra kvalité. Är det någon här som har något förslag på var man kan hitta böneutrop??

Tack på förhand!

/Terese

Tomas Nordström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 19 jan 2004, 01:00
Presentation: Fd anställd numera frilanstekniker när jag känner för det.
Ort: Helsingborg

Inlägg av Tomas Nordström »

Prova på www.sounddogs.com. Där har vi hämtat bra grejer ifrån. Kostar inte speciellt mycket heller. Lycka till!
Tomas Nordström

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det finns en sida som heter ljudo.com där har jag hemtat ner lite ljud ifrån och det e gratis
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Terese Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 08 jun 2008, 12:38
Presentation: Frilansande ljudtekniker och numera VD för LLB, Branschorganisation.
Ort: Stockholm

Inlägg av Terese Johansson »

Tack för svaren. Men jag har redan kollat på båda sidorna och inget som jag har hittat där har tyvärr fått godkänt av regissören. Så har ni fler förslag så tas de tacksamt emot.

Jacob Thulesius
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 22:59
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Jacob Thulesius »

Spela in det. Om inte någon i din crew kan få till ett bra resultat kan ni alltid prova med någon närliggande moské. Dom kan vara mera samarbetsvilliga än man tror

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Man brukar kunna få bra resultat på Theatre Sound när det gäller ljudeffekter vad jag har märkt.
"This is the updated input list"

Andreas Birgerson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 11 apr 2006, 14:37
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Andreas Birgerson »

Spring ner till lokala kebaab-stället med en bandspelare?
OBS seriöst förslag. Borde inte vara omöjligt att hitta någon som kan spela in nånting som låter bra?

Per Moneeo
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 04 okt 2007, 08:07
Presentation: Arbetar som ljudtekniker i livesammanhang, komponerar och producerar musik för event, media och smakupplevelser. Kolla gärna in vår webb www.tasteofsound.se för mer info.
Kontakt:

Inlägg av Per Moneeo »

Hmm, jag åker på gig till Istanbul på onsdag och kan spela in böneutroparna där, fast det blir ju då lite fel land och med böneutropare genom hårt distade hornhögtalare från flera håll som babblar i mun på varandra...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster