Numark CDN32 hackar

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Numark CDN32 hackar

Inlägg av ElectroAudioHB »

Nån som har erfarenhet av den cdn och vet om den modellen är superkänslig för stötar och har allmänt svårt för brända skivor eller om det börjar bli dax att skrota den?

ReDoX
Rookie
Rookie
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 26 nov 2003, 01:00
Ort: Götene
Kontakt:

Inlägg av ReDoX »

låter som trött laser
/Robert

Användarvisningsbild
Outofphase
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 26 apr 2004, 01:00

numark

Inlägg av Outofphase »

Hade samma problem fast med cdn 12 bara att lämna in och justera lasern eller byta och börja köra vinyl
MVH

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Re: numark

Inlägg av ElectroAudioHB »

Outofphase skrev:eller byta och börja köra vinyl
MVH
Jag hyr bara ut så jag har inte det alternativet.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag säger som så här jag.. vill du ha en cd som håller för att hyras ut så skaffa dig en denon, Numarks håller tyvärr inte samma standard tycker jag. Visst går det att lämna in och byta lasrarna men det kommer du får göra igen kan jag lova. Köp dig en denon 4000 så har du en redig spelare för uthyrnng!

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

Gustaf(KMD) skrev:Jag säger som så här jag.. vill du ha en cd som håller för att hyras ut så skaffa dig en denon, Numarks håller tyvärr inte samma standard tycker jag. Visst går det att lämna in och byta lasrarna men det kommer du får göra igen kan jag lova. Köp dig en denon 4000 så har du en redig spelare för uthyrnng!
Jag har två stycken denon också och det är problem med dom med ibland så det är nog rätt lika på den punkten.
Ingenting håller ju för evigt, speciellt inte om man hyr ut...

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jo men som uthyrningsspelare så tycker då jag att denon håller högra standard dom tål mer stryk. Firman jag jobbar åt satte upp 2st Numark på en instalation och dom spelade ganska hårt c:a 4kvällar i veckan och dom servades i snitt 2gånger per år, sen pajjade den ena och då satte han dit en denon och den har inte servats på 2år den andra numarken byttes ut i höstas den oxå..

Men sen finns det säkert undantag..

Edit: ändrade ett skrivfel
Senast redigerad av 2 Gustaf Tydén, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Rent generellt så har vi inte haft mer problem med Numark än Denon. Lasrarna kanske håller lite längre på Denon, men å andra sidan så är de MYCKET billigare till Numark, så i längden så finns det inte någon ekonomisk vinst den ena eller den andra.

Vi har successivt bytt ut alla våra Numark till Pioneer, men det beror mest på att vi var så trötta på att byta luckor/slädar efter alla DJ''s som bröt av dem. Numera har ju Denon också spelare med slot-in, men vi kommer att vara konsekventa och endast ha Pioneer. Det enda trista med dem är att lasrarna kostar lite väl mycket när det väl är dags att byta dem.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Hur går en halvledarlaser sönder? Damm?
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

En kompis hade en cdspelare som flera gånger funkade några månader och sedan måste in på reparation igen, lasern var skitig varje gång.

Det visade sig till slut att dammet på lasern var små, små partiklar från hans väggar. Helt enkelt damm från att betongen bränt klart ordentligt, som drogs till lasern.

Inte vad man tänker på i första hand kanske :)

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

dawen skrev:En kompis hade en cdspelare som flera gånger funkade några månader och sedan måste in på reparation igen, lasern var skitig varje gång.
Lasrar tvättar man själv med en tops och lite isopropanol.
Fast visst, det är ju lönsamt för oss som vet det då vi kan ta fett betalt av dom som inte vet det.. :)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Sedan finns det något som heter garanti, och det är jättebra, för då slipper man skruva *solglasögon*

Isopropanol är för övrigt en sån där grej som åtminstone inte jag har står i hyllan :)

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

dawen skrev:Sedan finns det något som heter garanti, och det är jättebra, för då slipper man skruva *solglasögon*

Isopropanol är för övrigt en sån där grej som åtminstone inte jag har står i hyllan :)
Garanti är alltid bra, har jag just lärt mig. :cry:
M''s CDJ100or har blivit tvättade ett antal gånger med vodka också då dom vägrat fungera på plats.. :twisted:

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Menar du det där med cdspelarna så lämnar företaget som sålde dem 3 månaders garanti, har jag för mig.

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

dawen skrev:Menar du det där med cdspelarna så lämnar företaget som sålde dem 3 månaders garanti, har jag för mig.
Inte min numark, inte vad jag vet!?
Låter otroligt, men det hade varit bra med garanti för det är den andra begagnade cdn jag har som jag har spenderat mer på i reparationer än vad en ny skulle ha kostat...

Men om du menar din kompis cd så har han säkert garanti.. :wink:

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

ElectroAudioHB skrev:Inte min numark, inte vad jag vet!?
Låter otroligt, men det hade varit bra med garanti för det är den andra begagnade cdn jag har som jag har spenderat mer på i reparationer än vad en ny skulle ha kostat...
Vi lämnar alltid 3 månader garanti på det vi säljer begagnat (yupp, det var mig han köpte den av). Har för mig att det t.o.m är lagstadgat.

Just denna CD såldes dock med ett fel som köparen visste om (iofs inte lasern) och således "i befintligt skick". Därmed finns det officiellt tyvärr ingen garanti på den.

Däremot får jag alltid dåligt samvete när sånt här händer, så jag har därför erbjudigt köparen (ElectroAudioHB) gratis utrustningshyror istället då jag vet att han med jämna mellanrum kompletteringshyr lite prylar.

Har inte fått något svar på det PM''et ännu, men jag ville bara klargöra för eventuella intresserade hur saker låg till och att köparen definitivt kommer att få valuta för pengarna på ett eller annat sätt.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag vet att du är ärlig och juste Hasse, men den här biten fick mig att haja till:
cyberpunk skrev:jag ville bara klargöra för eventuella intresserade hur saker låg till och att köparen definitivt kommer att få valuta för pengarna på ett eller annat sätt.
Fast, det var väl snarare jag som associerade konstigt :twisted:

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

dawen skrev:Jag vet att du är ärlig och juste Hasse, men den här biten fick mig att haja till:
cyberpunk skrev:jag ville bara klargöra för eventuella intresserade hur saker låg till och att köparen definitivt kommer att få valuta för pengarna på ett eller annat sätt.
Fast, det var väl snarare jag som associerade konstigt :twisted:
:shock:
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

cyberpunk skrev: Vi lämnar alltid 3 månader garanti på det vi säljer begagnat (yupp, det var mig han köpte den av). Har för mig att det t.o.m är lagstadgat.
För privatpersoner är det lagstadgat sen nått år tillbaks men då jag driver näringsverksamhet så gäller den lagen inte mig.
cyberpunk skrev:
Däremot får jag alltid dåligt samvete när sånt här händer, så jag har därför erbjudigt köparen (ElectroAudioHB) gratis utrustningshyror istället då jag vet att han med jämna mellanrum kompletteringshyr lite prylar.
Jo, du skrev det och jag funderade på det men jag behöver ju inget mer än det jag har just nu. Och tycker det bara är krångligt och dumt att utnyttja den möjligheten "bara för sakens skull" s.a.s.

Men jag har ju också ett ansvar som köpare och när man köper begagnat så får man alltid ta risken att det finns fel på prylarna.
Så jag får försöka ta en "raincheck" på den biten ifall det krisar nångång senare i vår, så får vi se hur det blir.. *solglasögon*

Nu skall jag bara försöka pallra mig iväg i morgon bitti och hämta cdn (samt tvätta linsen på en restaurangs cd också)
Borde ha gjort det idag men blev förhindrad då det finns alldeles för få bra människor som Hasse&CoBild
-och dom giriga j*v*l*rna som har bostadsrättsföreningen här tillhör verkligen inte den kategorin. :evil:
Dawen skrev: Fast, det var väl snarare jag som associerade konstigt :twisted:
Sett för mycket westernfilmer på tv :roll: kanske...
-Its paybacktime! BildBild

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

ElectroAudioHB skrev:Jo, du skrev det och jag funderade på det men jag behöver ju inget mer än det jag har just nu. Och tycker det bara är krångligt och dumt att utnyttja den möjligheten "bara för sakens skull" s.a.s.
Så jag får försöka ta en "raincheck" på den biten ifall det krisar nångång senare i vår, så får vi se hur det blir.. *solglasögon*

Anytime... ingen tidsbegränsning på det löftet inte...
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 55 och 0 gäster