Ny cd-spelare

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Ny cd-spelare

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Nu är det dax att köpa nya cd-spelare.
Vilken spelare skulle ni välja, Och varför just den? Eller har ni haft eller har någon av dom, Berätta gärna för och nackdelar.

1: GEMINI CFX 20
2. NUMARK AXIS 9
3. STANTON C. 313

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Har ingen större erfarenhet av någon av dem, men tänkte lägga till några fler alternativ i samma prisklass om det är intressant.
4. Pioneer CDJ-100s
5. Pioneer CDJ-200
6. American Audio CDI-300

Personligen gillar jag Pioneer (behöver sällan laga något från dem). Gemini undviker jag p g a tidigare erfarenhet och dåligt rykte (fast det kan ha ändrats på senare tid).
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Håller med dig Jonathan. Pioneer brukar ha bra grejer som man inte behöver pilla med så mycke. Men Numark gillar jag nog mer. Fast själv kör jag på CDN-88. FUnkar fint asså. Men tänkt å skaffa CDN-95 nu...verkar underbar:P.

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jonathan Olsson skrev:Har ingen större erfarenhet av någon av dem, men tänkte lägga till några fler alternativ i samma prisklass om det är intressant.
4. Pioneer CDJ-100s
5. Pioneer CDJ-200
6. American Audio CDI-300

Personligen gillar jag Pioneer (behöver sällan laga något från dem). Gemini undviker jag p g a tidigare erfarenhet och dåligt rykte (fast det kan ha ändrats på senare tid).
Jo jag har tittat lite på Pioneer, men problemet är att priset inte får vara över 3000:- st tyvärr. Annars hade jag valt två Pioneer spelare.

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Emil Enander skrev:Håller med dig Jonathan. Pioneer brukar ha bra grejer som man inte behöver pilla med så mycke. Men Numark gillar jag nog mer. Fast själv kör jag på CDN-88. FUnkar fint asså. Men tänkt å skaffa CDN-95 nu...verkar underbar:P.
Jag gillar oxå Numark. Har kört dubbel cd förut, men är nu sugen på att börja med två singel. Men man kanske skulle köra med dubbel ändå. Det blir ju lite kompaktare, och lättare att frakta runt. :)

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Fredrik Karlsson skrev: Jo jag har tittat lite på Pioneer, men problemet är att priset inte får vara över 3000:- st tyvärr. Annars hade jag valt två Pioneer spelare.
Utan moms? Är det med moms har du ett riktigt bra pris :)

Har du det priset på numarkspelaren borde du inte betala så mycket mer för pioneers. Jämförde bara snabbt hos http://www.jpdisco.se Numark Axis-9 (4.695:-), Pioneer CDJ-200 (4.795:-), priser med moms.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jonathan Olsson skrev:
Fredrik Karlsson skrev: Jo jag har tittat lite på Pioneer, men problemet är att priset inte får vara över 3000:- st tyvärr. Annars hade jag valt två Pioneer spelare.
Utan moms? Är det med moms har du ett riktigt bra pris :)

Har du det priset på numarkspelaren borde du inte betala så mycket mer för pioneers. Jämförde bara snabbt hos http://www.jpdisco.se Numark Axis-9 (4.695:-), Pioneer CDJ-200 (4.795:-), priser med moms.
Jag brukar köpa grejer ifrån Thomann. Där kostar en Numark axis 9, 2780:- + frakt 150:-

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Fredrik Karlsson skrev: Jag brukar köpa grejer ifrån Thomann. Där kostar en Numark axis 9, 2780:- + frakt 150:-
Ok, då tror jag inte du hittar något annat som är bättre för samma pris.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jonathan Olsson skrev:
Fredrik Karlsson skrev: Jag brukar köpa grejer ifrån Thomann. Där kostar en Numark axis 9, 2780:- + frakt 150:-
Ok, då tror jag inte du hittar något annat som är bättre för samma pris.
Så Numark är den du rekommenderar?

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Som jag sa i mitt första inlägg har jag inte använt någon av dem mycket. Så nej, jag kan inte rekommendera nån. Men jag tror Numarken är prisvärd. Jag hade köpt den eller Stanton om jag var _tvungen_ att hamna under 3000:-
Personligen hade jag aldrig köpt en DJ-cd till mig själv utan att först provspela med den.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jonathan Olsson skrev:Som jag sa i mitt första inlägg har jag inte använt någon av dem mycket. Så nej, jag kan inte rekommendera nån. Men jag tror Numarken är prisvärd. Jag hade köpt den eller Stanton om jag var _tvungen_ att hamna under 3000:-
Personligen hade jag aldrig köpt en DJ-cd till mig själv utan att först provspela med den.
Nä, Jag skulle oxå vilja testa dom. Men har tyvärr inte dom möjligheterna. Dom har ju 30 dagar pengarna tillbaka garanti :D Men det blir ju lite extra jobb.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Fredrik Karlsson skrev:Nä, Jag skulle oxå vilja testa dom. Men har tyvärr inte dom möjligheterna. Dom har ju 30 dagar pengarna tillbaka garanti :D Men det blir ju lite extra jobb.
Och extra pengar! Du får inte glömma att frakten ifrån Sverige ned till Tyskland blir MYCKET dyrare än det fasta fraktpriset du får betala när pryttlarna skickas hit.

Annars kanske begagnat till en vettig peng är något att fundera på? Är själv lite allergisk mot numark, vi har haft lite olika spelare tidigare, och har fortfarande en cd-mix (kombinerad cd/mixer) som fungerar till privatfester för att bara spela skivor, men ska du använda spelarna för att beatmixa är de ingen höjdare, det är våra erfarenheter av numark iaf, men det kanske har ändrats på senare tid (efter CDN-34/88 )

Gemini ska vi nog inte ens prata om, det ligger efter Numark i listan..
//Jonas - ljudoljus.net crew

Martin Turesson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 43
Blev medlem: lör 16 aug 2003, 01:00
Presentation: Har butik med försäljning och uthyrning av ljud/ljus/DJ i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Martin Turesson »

Denon S-1000 kostar 3750 på Thomann tror jag. Klart bättre köp en Axis-9 IMHO...
Martin / Optisound

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 313
Blev medlem: tis 14 feb 2006, 12:27
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Toiva Savolainen »

Jag har ägt två Gemini-prytlar.
En dubbel-cd, minns inte vilken model, men de höll i en dag.
En rack-case, går inte att skruva i skruvar i gängerna eller låsa locken med befinliga lås.
Senast redigerad av 1 Toiva Savolainen, redigerad totalt 0 gånger.
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jonas Larsson skrev:
Fredrik Karlsson skrev:Nä, Jag skulle oxå vilja testa dom. Men har tyvärr inte dom möjligheterna. Dom har ju 30 dagar pengarna tillbaka garanti :D Men det blir ju lite extra jobb.
Och extra pengar! Du får inte glömma att frakten ifrån Sverige ned till Tyskland blir MYCKET dyrare än det fasta fraktpriset du får betala när pryttlarna skickas hit.

Annars kanske begagnat till en vettig peng är något att fundera på? Är själv lite allergisk mot numark, vi har haft lite olika spelare tidigare, och har fortfarande en cd-mix (kombinerad cd/mixer) som fungerar till privatfester för att bara spela skivor, men ska du använda spelarna för att beatmixa är de ingen höjdare, det är våra erfarenheter av numark iaf, men det kanske har ändrats på senare tid (efter CDN-34/88 )

Gemini ska vi nog inte ens prata om, det ligger efter Numark i listan..
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kostar det 150:- i frakt. Och jag kommer så klart inte att beställa något för att bara testa. (Det var ett skämt) :D
Och jag är inte så sugen på begagnat heller, I alla fall inte när det gäller cd-spelare.

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Martin Turesson skrev:Denon S-1000 kostar 3750 på Thomann tror jag. Klart bättre köp en Axis-9 IMHO...
Jo jag hade oxå köpt dom, om jag inte var tvungen att hålla budgeten på max 3000:-

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Toiva Savolainen skrev:Jag har ägt två Gemini-prytlar.
En dubbel-cd, minns inte volken model, men de höll i en dag.
En rack-case, går inte att skruva i skruvar i gängerna eller låsa locken med befinliga lås.
Jo, Gemini är nog inget vidare, om dom inte skärpt sig. Inget jag vet om. Men jag köpte en mixer ifrån Gemini för över 10år sen, och den var världelös, och gick sönder på nästan direkten. Men jag hade hoppats att dom kanske bättrat sig efter alla år. Men det har dom väl antagligen inte.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Fredrik Karlsson skrev:Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kostar det 150:- i frakt. Och jag kommer så klart inte att beställa något för att bara testa. (Det var ett skämt) :D
Och jag är inte så sugen på begagnat heller, I alla fall inte när det gäller cd-spelare.

Och som jag skrev så blir det mycket dyrare i andra riktningen...
//Jonas - ljudoljus.net crew

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jonas Larsson skrev:
Fredrik Karlsson skrev:Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kostar det 150:- i frakt. Och jag kommer så klart inte att beställa något för att bara testa. (Det var ett skämt) :D
Och jag är inte så sugen på begagnat heller, I alla fall inte när det gäller cd-spelare.

Och som jag skrev så blir det mycket dyrare i andra riktningen...
Japp! Fast sånt borde va gratis! :D

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Köp 2st CDJ 100 i värsta fall. Kostar dock 3400kr inkl moms vilket är lite över din budget. Stabilare spelare får man leta efter. Eller om det var 3000+ moms som det fick kosta?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster